پورشهای که عاشقان خودرو را مجذوب خود میسازد
تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸
پورشه از GT۳ ۹۱۱ جدید برای سال ۲۰۲۵ پرده برداشت. این مدل که ۹۹۲.۲ نام دارد، یک به روز رسانی ظریف نسبت به نسخه قبلی دریافت کرده و مجهز به یک موتور شش سیلندر تخت تنفس طبیعی ۵۰۲ اسب بخاری شده است.
پورشه یک پیشرانه جدید هیبریدی برای نسخه استاندارد ۹۱۱ عرضه کرد، اما نسخه GT۳ را همچنان با پیشرانه احتراق داخلی عرضه میکند. این استراتژی برای پورشه آسان نبود، چرا که مقررات انتشار آلایندگی نسبت به قبل سختتر شده است. این موتور برای مواجهه با این مقررات، هماکنون به دو فیلتر ذرات گاز و چهار مبدل کاتالیزوری مجهز شده است. موتور GT۳ با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه جفت میشود.
براساس گزارش motor۱، برای سیستم تعلیق جلو، پورشه برخی از قابلیتهای GT۳ RS را به این خودرو آورده است. برخی از اتصالات تعلیق، هم نیروی رو به پایین در جلو و هم خنککاری ترمز را بهبود میبخشد. چراغهای جدید ۹۱۱ نیز به ورودیهای آیرودینامیکی عریضتر در جلو کمک میکنند. پورشه برای متعادل کردن نیروی رو به پایین افزایش یافته جلو، دیفیوزر، درپوش موتور و ورودیها را تنظیم کرد.
پکیج Weissach که چند سال است در مدلهای RS پورشه موجود است، اکنون به GT۳ نیز راه یافته است. پورشه همچنین پکیج GT۳ Touring را همزمان با نسخه استاندارد عرضه میکند که بال را برای یک ظاهر ظریفتر حذف میکند.
در داخل، شما بسیاری از همان تغییراتی را که در ۹۱۱ کررا وجود داشت، میبینید؛ صندلیهای جدیدی از جنس فیبر کربن با سیستم گرمایش سفارشی وجود دارد.
به گفته پورشه، وزن جدید GT۳ ۱۴۲۰ کیلوگرم است. قیمت پایه حدود ۲۲۴۴۹۵ دلار (معادل ۱۳ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان) اعلام شده که افزایش چشمگیری نسبت به قیمت ۱۷۱۵۰۰ دلاری GT۳ سال ۲۰۲۳ داشته است.
پورشه یک پیشرانه جدید هیبریدی برای نسخه استاندارد ۹۱۱ عرضه کرد، اما نسخه GT۳ را همچنان با پیشرانه احتراق داخلی عرضه میکند. این استراتژی برای پورشه آسان نبود، چرا که مقررات انتشار آلایندگی نسبت به قبل سختتر شده است. این موتور برای مواجهه با این مقررات، هماکنون به دو فیلتر ذرات گاز و چهار مبدل کاتالیزوری مجهز شده است. موتور GT۳ با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه جفت میشود.
براساس گزارش motor۱، برای سیستم تعلیق جلو، پورشه برخی از قابلیتهای GT۳ RS را به این خودرو آورده است. برخی از اتصالات تعلیق، هم نیروی رو به پایین در جلو و هم خنککاری ترمز را بهبود میبخشد. چراغهای جدید ۹۱۱ نیز به ورودیهای آیرودینامیکی عریضتر در جلو کمک میکنند. پورشه برای متعادل کردن نیروی رو به پایین افزایش یافته جلو، دیفیوزر، درپوش موتور و ورودیها را تنظیم کرد.
پکیج Weissach که چند سال است در مدلهای RS پورشه موجود است، اکنون به GT۳ نیز راه یافته است. پورشه همچنین پکیج GT۳ Touring را همزمان با نسخه استاندارد عرضه میکند که بال را برای یک ظاهر ظریفتر حذف میکند.
در داخل، شما بسیاری از همان تغییراتی را که در ۹۱۱ کررا وجود داشت، میبینید؛ صندلیهای جدیدی از جنس فیبر کربن با سیستم گرمایش سفارشی وجود دارد.
به گفته پورشه، وزن جدید GT۳ ۱۴۲۰ کیلوگرم است. قیمت پایه حدود ۲۲۴۴۹۵ دلار (معادل ۱۳ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان) اعلام شده که افزایش چشمگیری نسبت به قیمت ۱۷۱۵۰۰ دلاری GT۳ سال ۲۰۲۳ داشته است.