شاسیبلند جدید ایرانخودرو چه ویژگیهای جدیدی را ارائه میدهد؟
تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۵
هایما اس ۷ پرو، محصول جدید ایران خودرو جایگزین محصول قدیمی هایما اس ۷ پلاس در خطوط تولید شده است؛ اما این دو نسخه چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند؟
به نقل از پدال، در هایما اس ۷ پرو پیشرانه قدیمی ۱.۸ لیتری توربو جای خود را به پیشرانه جدید ۱.۵ لیتری T-GDi داده است؛ همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این خودرو نسبت به اس ۷ پلاس ارتقا داشته و از نسل هفتم جعبه دندههای AT در آن استفاده شده است.
با اینکه حجم پیشرانه جدید کاهش یافته اما خروجی آن نسبت به موتور هایما اس ۷ پلاس ارتقا داشته است؛ ۱۸۸ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتون متر اعداد خروجی موتور جدید هستند که نسبت به قبل ارتقای ۱۰ درصدی توان و افزایش ۲۵ درصدی گشتاور را نشان میدهد، علاوه بر این مصرف سوخت نیز ۱۵ درصد کاهش داشته است.
ایران خودرو اعلام کرده گیربکس و موتور جدید در بحث تطبیق پذیری با شرایط جادهای، سوخت و آب و هوای ایران بهترین خروجی ممکن را دارند و سیستم جدید در تمامی نقاط کشور عملکرد پایدار و کم استهلاکی را از خود نشان میدهد.
سایر تغییرات شامل اضافه شدن سامانه اتوهلد، راهنمای تعویض دنده (GSI)، جایگزینی صندلی برقی (چهار حرکته) سرنشین جلو با نوع دستی آن در محصول فعلی و ترمز پارک برقی به جای ترمز دستی است. همچنین بهدلیل گشتاور و شتاب بالای این خودرو، تقویت سیستم ترمز برای ارتقای ایمنی محصول همراه با بهکارگیری کالیپرهای جدید قرمز رنگ در خودرو مشهود است.
قرار است تا پایان ۱۴۰۳ بیش از پنج هزار دستگاه هایما اس۷ پرو در ایرانخودرو خراسان تولید شود که این میزان، متناسب با تقاضای بازار قابل افزایش است.
به نقل از پدال، در هایما اس ۷ پرو پیشرانه قدیمی ۱.۸ لیتری توربو جای خود را به پیشرانه جدید ۱.۵ لیتری T-GDi داده است؛ همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این خودرو نسبت به اس ۷ پلاس ارتقا داشته و از نسل هفتم جعبه دندههای AT در آن استفاده شده است.
با اینکه حجم پیشرانه جدید کاهش یافته اما خروجی آن نسبت به موتور هایما اس ۷ پلاس ارتقا داشته است؛ ۱۸۸ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتون متر اعداد خروجی موتور جدید هستند که نسبت به قبل ارتقای ۱۰ درصدی توان و افزایش ۲۵ درصدی گشتاور را نشان میدهد، علاوه بر این مصرف سوخت نیز ۱۵ درصد کاهش داشته است.
ایران خودرو اعلام کرده گیربکس و موتور جدید در بحث تطبیق پذیری با شرایط جادهای، سوخت و آب و هوای ایران بهترین خروجی ممکن را دارند و سیستم جدید در تمامی نقاط کشور عملکرد پایدار و کم استهلاکی را از خود نشان میدهد.
سایر تغییرات شامل اضافه شدن سامانه اتوهلد، راهنمای تعویض دنده (GSI)، جایگزینی صندلی برقی (چهار حرکته) سرنشین جلو با نوع دستی آن در محصول فعلی و ترمز پارک برقی به جای ترمز دستی است. همچنین بهدلیل گشتاور و شتاب بالای این خودرو، تقویت سیستم ترمز برای ارتقای ایمنی محصول همراه با بهکارگیری کالیپرهای جدید قرمز رنگ در خودرو مشهود است.
قرار است تا پایان ۱۴۰۳ بیش از پنج هزار دستگاه هایما اس۷ پرو در ایرانخودرو خراسان تولید شود که این میزان، متناسب با تقاضای بازار قابل افزایش است.