بیمارستان نیروهای مسلح در بوشهر افتتاح شد

26 بهمن 1395 ساعت 17:10

مرحله نخست بیمارستان حضرت قائم (عج) به عنوان پنجاه و چهارمین بیمارستان نیروهای مسلح کشور در آیینی با حضور معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در بوشهر افتتاح شد.


به گزارش عصر تعادل، معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح روز دوشنبه در این آیین گفت: در زمان حاضر نیروهای مسلح تنها درهفت تا هشت استان کشور بیمارستان ندارد و به همین دلیل تلاش شده سطح خدمات بیمه ای در این استانها افزایش یابد.

 
 
سردار علی عبداللهی افزود: در چند سال گذشته بیش از 2.5میلیون نفر از مردم مناطق محروم و دور دست کشور با مراجعه به 84 بیمارستان صحرایی نیروهای مسلح خدمات درمانی دریافت کردند.
 
 
وی اظهار کرد: با لطف خدا و رهبری های امام راحل و هدایتهای رهبر معظم انقلاب کشور با پشتوانه مردمی از گردنه های سخت هشت سال دفاع مقدس، مشکلات اقتصادی و تحریم عبور کرده و همچنان با صلابت و اقتدار این مسیر را ادامه می دهد.
 
 
وی بیان کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بار سنگین خدمت رسانی بویژه به طبقه محروم را بردوش مسئولان سنگین تر می کند.
 
 
عبداللهی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در امر هماهنگی و خدمت رسانی به مردم با روحی انقلابی خط شکن بوده است.
 
 
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بیمارستانهای نیروهای مسلح تنها ویژه این نیرو و خانواده های آنها نیست بلکه برای عموم مردم راه اندازی شده است و حضور و استقبال مردم از خدمات این بیمارستانها دلیلی بر رضایت مندی از این خدمات است.
 
 
وی، توجه به نیروهای انسانی از جمله سربازان وظیفه و نیروهای رسمی را براساس تاکید رهبر معظم انقلاب از رسالت های مهم ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: در این ارتباط طرح امام رضا (ع) برای سلامت کارکنان و بهداشت پادگانها در دست اجرا است.
عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خانواده پنج میلیونی نیروهای مسلح هیچ سهمی در طرح جامع سلامت کشور شامل حال آنها نشد ولی با این وجود این نیروها در کنار وزارت بهداشت و درمان خدمات بهداشتی ارائه می کنند.
 
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران آمادگی حضور در همه عرصه ها از جمله بحث بهداشت و درمان را دارد.
 
 
سردار دریادار علی فدوی افزود: با توجه به وجود بیماریها و مشکلات مردم در این بخش امروز سپاه پاسداران به عنوان نیرویی مردمی در اجرای تاکید امام راحل و هدایت های رهبر معظم انقلاب در ساخت مراکز درمانی که همان مصداق خدمت به محرومان است، ورود کرده است.
وی تصریح کرد: امروز وجود پزشکان متخصص و ماهر در مناطق جنوب دغدغه ای است که باید این مشکل به نحوی برطرف شود.
 
 
سردار فدوی اظهار کرد: این روند نباید به صورتی باشد که بیمارستانی در منطقه ای ساخته شود ولی به دلیل نبود کادر درمان این مرکز بدون استفاده خالی بماند.
 
 
وی بیان کرد: براساس آمارها امروز 51 درصد مراجعه کنندگان به بیمارستانهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مردم عادی تشکیل می دهند و این بیانگر وضعیت و نحوه مناسب ارائه خدمات در این بیمارستانهاست.
 
 
فدوی با اشاره به اینکه ورود سپاه پاسداران در ساخت مراکز درمانی یک کار تکلیفی است یادآور شد: در زمان حاضر بیمارستان چاه مبارک عسلویه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آخر سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 
 
وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی بیمارستان سپاه در بندر عباس نیز در دهه فجر آغاز به کار کرد.
 
 
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران نیز با تاکید بر حفظ کرامت انسانی گفت: سپاه متعلق به مردم و از بطن آنان قد برافراشته است و تجلی عظمت این ملت است.
 
 
سردار حسین سلامی افزود: هرچه داریم از مردم داریم وعشق پاسداران این است که به پای آرمانهای مردم و خدمت به محرومان به شهادت برسند.
 
 
وی تاکید کرد: بیمارستان حضرت قائم (عج) در استان بوشهر نماد خدمت کریمانه به مردم است.
 
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ملت ایران با اقتدار پاسخ تهدیدهای دشمن را در عرصه های واقعی نشان می دهد.
 
 
سلامی، با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن جلوه ای از اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشان داد.
 
 
وی بیان کرد: حضور مردم در حماسه 22 بهمن به دشمن یاد داد که باید با ملت سربلند، مقاوم و با اراده ایران با احترام و احتیاط صحبت کند.
 
 
سلامی با اشاره به خدمات مختلف سپاه پاسداران در عرصه‌های دفاعی، خدماتی و محرومیت ‌زدایی افزود: سپاه پاسداران علاوه بر توانمندی بالا در عرصه‌ های زمینی، دریایی و هوا فضا در زمینه خدمات رسانی به مناطق مرزی و کم برخوردار نیز فعالیتهای قابل توجهی دارد.
 
 
سلامی در باره بیمارستان حضرت قائم (عج) بوشهر گفت: خدمات نیروهای سپاه در بخش‌های مختلف به مردم خالصانه و از روی عشق است و در بیمارستان قائم بوشهر نیز خدمات تخصصی، تشخیصی، دارویی و درمانی به بهترین صورت ارائه می شود.
 
 
مسئول بهداری نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: بیمارستان 64 تخت خوابی حضرت قائم (عج) بوشهر در چهار طبقه و در 2 فاز در زمینی به مساحت 15هزار مترمربع احداث می شود.
سردار سید علی موسوی جزائری افزود: به لحاظ اینکه این بیمارستان نظامی است زیرساخت های لازم برای افزایش تعداد تخت ها به میزان 88 تخت فراهم است.
 
 
وی اظهارکرد: فاز نخست این بیمارستان در زمینی به مساحت شش هزار و 600 مترمربع از سازه فلزی احداث شده و شامل آزمایشگاه، اورژانس، رادیولوژی، رخت شورخانه، جراحی مردان و زنان، اتاقهای عمل، بخشهای ویژه داخلی زنان و مردان، زایشگاه، ان ای سی یو، بستری زنان و اطفال و ساختمان های جانبی شامل آشپزخانه، سلف سرویس، سالن اجتماعات و نمازخانه است.
 
 
وی بیان کرد: عملیات اجرایی مرحله نخست این بیمارستان که از مصوبات سفر رهبرمعظم انقلاب به استان بوشهر است در بهمن سال 91 آغاز و پس از چهار سال آماده بهره برداری شده است.
 
 
موسوی جزائری گفت: برای فاز نخست این بیمارستان 313میلیارد ریال و در بخش تجهیزات نیز 273میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 
 
وی یادآور شد: مرحله دوم بیمارستان حضرت قائم (عج) بوشهر که شامل درمانگاه وبخش اداری، مهمانسرای پزشکان، پارکینگ و آسایشگاه سربازی است با 84میلیارد ریال اعتبار و هشت هزار و 128مترمربع مساحت احداث می شود.


کد مطلب: 112762

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/112762/بیمارستان-نیروهای-مسلح-بوشهر-افتتاح

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir