چگونه مي توانيم با اموات خود ارتباط برقرار كنيم ؟

11 مرداد 1397 ساعت 12:59

دنیای پس از مرگ پر از رازهای نهانی است که برخی از آنها در قرآن کریم، احادیث و روایت بزرگان وجود دارد، اما یکی از جذابیت های مرگ با خبر شدن ازجهان پس از مرگ و ارتباط برقرار کردن با اموات خود است. ارتباطی که گاهی با دیدن رویای صادقه (خواب) برطرف می شود یا دیگر مسیرهایی که برای دیدن اموات مطرح می شود.


چگونه با اموات خود ارتباط برقرار کنیم؟
حجت الاسلام عبدالعلی گواهی سخنران و کارشناس مسائل دینی در گفتگویی؛ دراین‌باره بیان کرد: همانطور که می دانید مباحثی مانند مرگ و معاد ابعاد خوبی دارد و پیامد های سازنده ای را به انسان در زمینه مرگ و قیامت یادآوری می کند و از طرفی یک توجه عمیق نسبت به افرادی است که از این دنیا رفته اند، دارد. مردگان در آنجا این ندا را بلند می گویند که این دنیا دار حساب است و دار عمل نیست. درواقع هرچه انسان در این دنیا ثروت و خیرات داشته باشد در عالم باقی و اخرت به هیچ کاری نمی آید و دستش از دنیا کوتاه است.
وی در ادمه با بیان اینکه انسان وقتی از دنیا برود، یا در بهشت برزخی است یا جهنم برزخی است، گفت: انسان وقتی از دنیا می رود فقط سه چیز می تواند دستان او را بگیرد و عذاب الهی را بر او سبک کند. در وهله اول فرزند صالحی است که بعد از فوت پدر و مادر برای والدین خود استغفار می فرستد و به یاد آنهاست و علمی که از انسان در قالب کتاب، تربیت شاگرد، بنا کردن مدرسه و ... از خود به جا می گذارد. البته یکی از نکات حائز اهمیت دادن صدقه جاریه و کمک به مستمندان است.
 


کد مطلب: 141526

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/141526/چگونه-مي-توانيم-اموات-خود-ارتباط-برقرار-كنيم

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir