۰

چگونه مي توانيم با اموات خود ارتباط برقرار كنيم ؟

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
چگونه با اموات خود ارتباط برقرار کنیم؟
حجت الاسلام عبدالعلی گواهی سخنران و کارشناس مسائل دینی در گفتگویی؛ دراین‌باره بیان کرد: همانطور که می دانید مباحثی مانند مرگ و معاد ابعاد خوبی دارد و پیامد های سازنده ای را به انسان در زمینه مرگ و قیامت یادآوری می کند و از طرفی یک توجه عمیق نسبت به افرادی است که از این دنیا رفته اند، دارد. مردگان در آنجا این ندا را بلند می گویند که این دنیا دار حساب است و دار عمل نیست. درواقع هرچه انسان در این دنیا ثروت و خیرات داشته باشد در عالم باقی و اخرت به هیچ کاری نمی آید و دستش از دنیا کوتاه است.
وی در ادمه با بیان اینکه انسان وقتی از دنیا برود، یا در بهشت برزخی است یا جهنم برزخی است، گفت: انسان وقتی از دنیا می رود فقط سه چیز می تواند دستان او را بگیرد و عذاب الهی را بر او سبک کند. در وهله اول فرزند صالحی است که بعد از فوت پدر و مادر برای والدین خود استغفار می فرستد و به یاد آنهاست و علمی که از انسان در قالب کتاب، تربیت شاگرد، بنا کردن مدرسه و ... از خود به جا می گذارد. البته یکی از نکات حائز اهمیت دادن صدقه جاریه و کمک به مستمندان است.
 
کد مطلب : ۱۴۱۵۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.