امدادرسانی به ۲ هزار و ۵۰۰ در راه‌ مانده در گیلان

ایرنا , 22 بهمن 1398 ساعت 16:06

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۰ نفر از مسافران زمستانی اسکان یافتند و به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از در راه ماندگان در این استان امدادرسانی شد.


به گزارش عصر تعادل  مهدی ولی پور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به خدمات رسانی امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان گیلان به مسافران زمستانی متاثر از برف و کولاک در این استان تا ساعت ۱۳:۳۰ روز سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ گفت: عملیات امداد و نجات با تلاش ۳۵۰ نیروی عملیاتی و ۸۰ دستگاه خودروهای عملیاتی برای امداد و اسکان اضطراری در راه ماندگان از برف و کولاک انجام شد.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۰ نفر از مسافران زمستانی اسکان یافتند و به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از در راه ماندگان امدادرسانی شد، ۴۵۰ تخته پتو و ۳۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته هر بسته برای ۴ نفر در میان آنان توزیع شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده  ۱۴۰۰ بطری آب معدنی، ۶۱۰۰ قرص نان،  ۱۲۴۰ بسته بیسکویت و ۶۰۰ کیلوگرم خرما در بین متاثرین از برف و کولاک توزیع شده است.
ولی پور توضیح داد: سلسله عملیات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری متاثرین از برف و کولاک در جاده ها و مسیرهای کوهستانی این استان ادامه دارد

خدمات شبانه‌روزی امدادگران در ۷۱ محور کوهستانی برف‌گیر

حامد سجادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر  نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا نیز با اشاره به امدادرسانی در ۷۱ محور کوهستانی در برف و کولاک ۷۲ ساعت گذشته، گفت: یک‌هزار و ۳۴۹ تن از متاثران از برف و کولاک از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند.
وی افزود: استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان در این مدت متاثر از برف و کولاک بوده است.
سجادی با اشاره به امدارسانی در ٧١ محور کوهستانی، گفت: امدادگران به ۶ هزار و ۴۱۱ متاثر از برف و کولاک خدمات امدادی ارائه کرده و ٣٨ نفر را به مناطق امن و ۱۴ نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به رهاسازی ۳۵۷ خودرو از برف اشاره و اظهار کرد: ١٠٣ تیم عملیاتی شامل ۵١۶ امدادگر و نجاتگر خدمت رسانی به هموطنان را بر عهده داشتند.

امدادرسانی به ۴۴۳ خودرو و ۸۱۰ مسافر زمستانی در استان اردبیل 

رامین معبودی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز با بیان اینکه بارش برف در این استان ادامه دارد، ا فزود: ۴۴۳ دستگاه خودرو رهاسازی و ۸۱۰ مسافر طی ۲۴ ساعت گذشته امدادرسانی شدند و تاکنون ۳۷۴ نفر هم توسط نجاتگران اسکان اضطراری یافتند.

وی افزود: علاوه بر بکارگیری ۱۶ دستگاه خودروی آمبولانس، ۱۳ خودروی ست نجات و ۹ خودروی پشتیبان، ۲۶ تیم عملیاتی هم با ۹۹ نفر نجاتگر در محورهای مواصلاتی استان اردبیل به هموطنان امدادرسانی می کنند.
همچنین علاوه بر پایگاه های ثابت، موقت و کوهستان، یک تیم سیار در شهرستان نیر، دو تیم سیار در شهرستان نمین و یک تیم سیار در خلخال و ۵ تیم نیز از معاونت امداد و نجات استان در نمین به هموطنان و مسافران خدمات ارائه دادند. نیروهای امدادی این جمعیت در محورهای نمین-حیران، نیر-سراب، خلخال-اسالم و اردبیل-کوثر در حال امدادرسانی هستند.


کد مطلب: 148554

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/148554/امدادرسانی-۲-هزار-۵۰۰-راه-مانده-گیلان

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir