فعالیت دوباره غیر قانونی معدن سنگ در ارتفاعات توچال

فارس , 29 بهمن 1398 ساعت 13:43

عضو سابق شورای شهر درباره فعالیت دوباره معدن سنگ در ارتفاعات توچال هشدار داد.


به گزارش عصر تعادل عضو شورای شهر تهران نسبت به فعالیت معدن سنگ سبز در کوی فراز و ارتفاعات جنوبی توچال هشدار داد و گفت: بی‌توجهی به این موضوع سبب وقوع سیلاب می‌شود.

آرش حسینی میلانی در تذکری که در یکصد و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران مطرح کرد، اظهار داشت: ارتفاعات توچال جنوبی یکی از نمادهای میراث طبیعی تهران است و از قدیم تحت حفاظت شهرداری بوده است. 

وی بیان داشت: اگر در حال حاضر به اعضای شورای شهر و شهردار تهران اعلام کنند که در ارتفاع 2 هزار متری شهر تهران قرار است معدن سنگی به وسعت 12 هکتار ساخته شود، قطعا همه مخالفت می‌کنند.

وی گفت: ولی اکنون معدن سنگ سبز در کوی فراز در منطقه 2 تهران دوباره فعال شده و نگران هستیم که فعالیت آن سبب تخریب کوهستان شود. از طرفی در زمان بارندگی، خطر سیلاب به همراه خواهد داشت. 

این عضو شورای شهر تهران گفت: در این منطقه دو آبراهه و 14 سازه رسوبگیر وجود دارد و فعالیت معدن سنگ سبز سبب آسیب به این سازه‌ها خواهد شد. 

میلانی خاطرنشان کرد: به شهرداری تهران تذکر می‌دهم هر چه سریع‌تر ضوابط قانونی حفاظت از حریم شهر تهران را با همکاری اداره‌کل محیط زیست انجام دهد که عملیات معدن‌کاری متوقف و گزارش دقیقی به ما در شورای شهر ارسال شود. 


کد مطلب: 148843

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/148843/فعالیت-دوباره-غیر-قانونی-معدن-سنگ-ارتفاعات-توچال

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir