کاظم اکرمی: دولت تشخیص اقتصادی ندارد

22 بهمن 1401 ساعت 15:06

تورم، گرانی، سیر صعودی کرایه خانه، گرانی خودرو‌های که همچنان بی‌کیفیت تولید می‌شوند، به هم ریختگی بورس٫ بیکاری و … و البته تحریم‌هایی که ظاهرا ماندگار شدند، نه تنها اعتماد عمومی را نسبت به تصمیم‌گیران دولتی به پایین‌ترین حد ممکن خود رسانده است، بلکه امید به اصلاح هم کم شده تا جامعه‌ای روبرو شویم که حال و روز خوبی ندارد و روز به روز بیشتر پرخاشگر می‌شود.


سیدکاظم اکرمی وزیر پیشین آموزش و پرورش و نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با کیان آنلاین با اشاره به ناامیدی به وجود آمده در جامعه اظهار داشت: هر مشکلی راه حلی دارد و هر گرهی با شیوه درست باز می‌شود اما به این شرط که آگاهی واقع‌بینانه‌ای از شرایط باشد تا بتوان راه حل درست را پیدا کرد.              او می‌گوید: دولت سیزدهم در حالی به عنوان مسئول اصلی مدیریت وضعیت اقتصادی فعالیت می‌کند که به طور کاملا ملموسی دولتمردان از تجربه و تخصص محروم هستند. وقتی وزیری از تحقق وعده یک میلیون شغل می‌گوید، وقتی مسئول دیگری از رشد اقتصادی حرف می‌زند و وقتی شخص رئیس جمهور ادعای برآورده شدن وعده‌ها را می‌کند، نتیجه‌گیری چیزی جز این نمی‌تواند باشد که اساسا، با دولت و دولتمردانی روبرو هستیم که نمی‌توانند به تشخیصی صحیح از شرایط اقتصادی برسند.

 
وزیر آموزش و پرورش دولت دهه شصت در ادامه گفت: اگر آقای رئیسی واقعا دغدغه کاهش مشکلات معیشتی را دارد، باید در گزینش مسئولان تجدیدنظر کند و کسانی را روی کار بگذارد که کارنامه قابل قبولی در حوزه اقتصاد دارند. یعنی تا زمانی که مسئولیت‌ها بر اساس رابطه و دیدگاه سیاسی و جناحی دست به دست شود، نه تنها دردی از درد‌های مردم کم نخواهد شد، بلکه بخش مهم اقتصاد مانع‌های بیشتر و بلندتری را پیش روی خود خواهد دید.                                    اکرمی می‌گوید: مردم ایران از مقطعی که دولت سازندگی روی کار آمد، گرانی را به چشم دیده‌اند. اما اتفاقی که در این یکسال گذشته رخ داد، نگران‌کننده و بی‌بدیل بود. دلیل این شرایط ناگوار چیزی جز این نیست که دولت مستقر، نه تنها تفکر اقتصادی ندارد، بلکه در سیاست خارجی هم ادامه‌دهنده راه تندرو‌ها است و به همین دلیل دولت جوری پیش رفته که شاهد اجماع جهانی در ایران‌ستیزی هستیم. طبیعی است در چنین حالتی نه تنها در حوزه اقتصاد، بلکه در مباحث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم عقبگرد داشته باشیم. 


کد مطلب: 156871

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/156871/کاظم-اکرمی-دولت-تشخیص-اقتصادی-ندارد

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir