۰

کاظم اکرمی: دولت تشخیص اقتصادی ندارد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۶
کاظم اکرمی: دولت تشخیص اقتصادی ندارد
سیدکاظم اکرمی وزیر پیشین آموزش و پرورش و نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با کیان آنلاین با اشاره به ناامیدی به وجود آمده در جامعه اظهار داشت: هر مشکلی راه حلی دارد و هر گرهی با شیوه درست باز می‌شود اما به این شرط که آگاهی واقع‌بینانه‌ای از شرایط باشد تا بتوان راه حل درست را پیدا کرد.              او می‌گوید: دولت سیزدهم در حالی به عنوان مسئول اصلی مدیریت وضعیت اقتصادی فعالیت می‌کند که به طور کاملا ملموسی دولتمردان از تجربه و تخصص محروم هستند. وقتی وزیری از تحقق وعده یک میلیون شغل می‌گوید، وقتی مسئول دیگری از رشد اقتصادی حرف می‌زند و وقتی شخص رئیس جمهور ادعای برآورده شدن وعده‌ها را می‌کند، نتیجه‌گیری چیزی جز این نمی‌تواند باشد که اساسا، با دولت و دولتمردانی روبرو هستیم که نمی‌توانند به تشخیصی صحیح از شرایط اقتصادی برسند.
 
وزیر آموزش و پرورش دولت دهه شصت در ادامه گفت: اگر آقای رئیسی واقعا دغدغه کاهش مشکلات معیشتی را دارد، باید در گزینش مسئولان تجدیدنظر کند و کسانی را روی کار بگذارد که کارنامه قابل قبولی در حوزه اقتصاد دارند. یعنی تا زمانی که مسئولیت‌ها بر اساس رابطه و دیدگاه سیاسی و جناحی دست به دست شود، نه تنها دردی از درد‌های مردم کم نخواهد شد، بلکه بخش مهم اقتصاد مانع‌های بیشتر و بلندتری را پیش روی خود خواهد دید.                                    اکرمی می‌گوید: مردم ایران از مقطعی که دولت سازندگی روی کار آمد، گرانی را به چشم دیده‌اند. اما اتفاقی که در این یکسال گذشته رخ داد، نگران‌کننده و بی‌بدیل بود. دلیل این شرایط ناگوار چیزی جز این نیست که دولت مستقر، نه تنها تفکر اقتصادی ندارد، بلکه در سیاست خارجی هم ادامه‌دهنده راه تندرو‌ها است و به همین دلیل دولت جوری پیش رفته که شاهد اجماع جهانی در ایران‌ستیزی هستیم. طبیعی است در چنین حالتی نه تنها در حوزه اقتصاد، بلکه در مباحث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم عقبگرد داشته باشیم. 
کد مطلب : ۱۵۶۸۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}