زرافشان:

پیشرفت دانش آموزان ایرانی در نانو تعجب جهانیان را برانگیخته است

مهر , 17 ارديبهشت 1394 ساعت 19:14

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پیشرفت دانش آموزان ایرانی در فناوری نانو تعجب جهانیان را برانگیخته و همین مسئله یکی از مواردی است که نشان دهنده ظرفیت بالای دانش آموزان ایرانی است.


علی زرافشان ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات علمی هنرستان‌های کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، بیان کرد: پیش تر دارای ۴۰۰ پژوهشسرای دانش آموزی در کل کشور بودیم که سال گذشته با حمایت های وزیر آموزش و پرورش ۵۲ مورد دیگر در زمینه فناوری های نانو افتتاح و به مجموعه پژوهشسراهای دانش آموزی کشور اضافه شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروزه دانش آموزان ما در عرصه های مختلف فنی و حرفه ای، المپیادهای علمی، جشنواره های داخلی و بین المللی، جشنواره خوارزمی و امثالهم با حضور پر ثمر خود، دستاوردهای بسیاری را برای کشور و آینده علمی ایران کسب کرده اند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش با گشودن میدان ها برای دانش آموزان و حرکت بیش از پیش آنها قصد سرمایه گذاری روی دانش آموزان و نسل آینده این کشور را دارد.

این مسئول بیان کرد: پیشرفت دانش آموزان ایرانی در فناوری نانو تعجب جهانیان را برانگیخته و همین مسئله یکی از مواردی است که نشان دهنده ظرفیت بالای دانش آموزان ایرانی است.

زرافشان با اشاره به تغییر رویکرد آموزش و پرورش اظهار داشت: رویکرد آموزش و پرورش در رویه جدید بگونه‌ای است که هوش دانش‌آموزان را در ابعاد گوناگون مورد سنجش قرار گیرد و بر حسب آن برنامه ریزی ها طراحی و عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: این مسئله با توجه به اصل «تربیت متعادل انسان ها» صورت می گیرد که ویژگی مهمی در زندگی و نوع تربیت فرزندان محسوب می شود، چرا که هر کدام از ابعاد فکری و شخصیتی فرد مجال رشد و کمال می یابد.


کد مطلب: 39564

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/39564/پیشرفت-دانش-آموزان-ایرانی-نانو-تعجب-جهانیان-برانگیخته

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir