تاثیر کاهش بهای نفت بر شرکت های پتروشیمی

ایلنا , 2 دی 1393 ساعت 12:32

کاهش قیمت نفت مسلما اثر خود را بر روی شرکت‌های پتروشیمی خواهد گذاشت و شرکت‌هایی که در تامین منابع با مشکل رو به رو هستند تاثیر قیمت نفت بر روی آن‌ها بسیار جدی خواهد بود.


کاهش بهای نفت تاثیر خود را بر شرکت های پتروشیمی خواهد گذاشت.

مصطفی امید قائمی، مدیر عامل سابق فرابورس، اظهار داشت: بورس دماسنج اقتصاد است و تا زمانی که وضعیت اقتصادی مساعد نشود بورس نیز در نوسان خواهد بود.

وی در مورد مدیر عامل جدید بورس، افزود: مدیرعامل جدید بورس می‌تواند به شفافیت این بازار کمک کند اما بالا و پایین رفتن قیمت‌ها و شاخص‌های بورس نمی تواند نشان‌دهنده عملکرد رئیس بورس باشد.

امید قائمی تصریح کرد: به اعتقاد بنده وضعیت اقتصادی بیش از هر چیز به بهای نفت گره خورده به گونه‌ای که بیش از ۴۰ درصد از قیمت نفت تاکنون افت کرده و حجم زیادی از بازار ما مبتنی بر نرخ نفت است که کاهش‌های اخیر بهای آن بازار ما را دچار مشکل کرده است و این تنها منحصر به بازار بورس نیست و تمامی مدیران اقتصادی کشور باید تلاش کنند تا وضعیت اقتصاد کشور بهتر شود.

امید قائمی افزود: کاهش قیمت نفت هنوز به طور مشخص اثر خود رانگذاشته و در دراز مدت باید آن را بررسی کرد. نفت ماده اولیه بسیاری از شرکت‌های ماست و محصولات تولیدی این شرکت‌ها را باید دید به چه میزان است، اما کاهش قیمت نفت مسلما اثر خود را بر روی شرکت‌های پتروشیمی خواهد گذاشت و شرکت‌هایی که در تامین منابع با مشکل رو به رو هستند تاثیر قیمت نفت بر روی آن‌ها بسیار جدی خواهد بود.


کد مطلب: 4367

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/4367/تاثیر-کاهش-بهای-نفت-شرکت-های-پتروشیمی

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir