۰

​افزایش تلفات آنفلوانزای پرندگان در تالاب میقان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹
به گزارش عصر تعادل، معاون نظارت و پایش محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تلفات ناشی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک به 2 هزار و 422 لاشه رسید.
 
رضا میرزایی افزود: 90 درصد از پرندگان تلف شده از نوع غازهای خاکستری و بقیه مربوط به سایر گونه های پرندگان مهاجر است.
 
وی بیان کرد: کشف لاشه های جدید در این تالاب به نسبت روزهای قبل کاهش یافته و لاشه هایی که در روزهای اخیر جمع آوری شده مربوط به گذشته است.
 
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: لاشه های جمع آوری شده به صورت بهداشتی دفن شده و عملیات جمع آوری سایر لاشه ها تا پاکسازی کامل منطقه ادامه دارد.
 
میرزایی عنوان کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی برای پرندگان وحشی و مهاجر تنها در تالاب میقان است و هنوز در سایر مناطق حیات وحش این استان موردی مشاهده نشده است.
 
وی گفت: محیط زیست این استان تمام زیستگاه های آبی، بندها و سدهای استان را به صورت مستمر پایش می کند.
 
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، از مردم خواست تا مهار کامل این بیماری از تردد در منطقه تالاب میقان بپرهیزند.
 
میرزایی گفت: مردم در صورت مشاهده لاشه پرندگان در هر نقطه، از دست زدن به آن خودداری کنند و مراتب را از طریق شماره تلفن های 33130703 - 33138747 و 33121571 به اداره کل حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
 
بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از نیمه دوم آذرماه امسال در تالاب میقان اراک شیوع یافته است. 
کد مطلب : ۱۰۶۹۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}