۰

رئیس جمهور از پارلمان نجات یافت اما از جلیقه زردها خیر!

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۹
امانوئل مکرون روز گذشته در جلسه پارلمان این کشور بار دیگر رای اعتماد گرفت، این درحالی بود که پس از آن دولت فرانسه به معترضان "جلیقه زرد" اخطار داد که پنجمین دور تظاهراتشان را برای تعطیلات آخر هفته یعنی امروز، در روز شنبه همزمان با ادامه تحقیقات پلیس در مورد حمله مسلحانه اخیر در استراسبورگ برگزار نکنند.
این در حالی است که مردم فرانسه در ادامه اعتراضات خود علیه سیاست های اقتصادی دولت این کشور، امروز شنبه برای پنجمین هفته متوالی ساعاتی پیش به وقت محلی به خیابان ها آمده اند.
به گزارش بی بی سی، روز گذشته رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند که  جلیقه زردها قصد دارند راهپیمایی بزرگی را روز شنبه در سراسر فرانسه خصوصا در پاریس و شانزلیزه برگزار کنند، راهپیمایی که برخی از رهبران سیاسی این کشور از جمله ژاک لوک ملانشون، رهبر حزب «فرانسه سرکش» آن را یک انقلاب شهروندی توصیف کرده‌اند.
با این حال برخی مقامات رسمی فرانسه که نسبت به تداوم اعتراضات نگران هستند، خواستار پایان یافتن اعتراضات جلیقه زردها شده‌اند و از جمله نیکول بلوبت، وزیر دادگستری فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که با توجه به «حادثه تلخی» که در شهر استراسبورگ روی داد و با توجه به پاسخ رئیس جمهوری فرانسه به درخواست معترضان، جنبش جلیقه زردها باید متوقف شود.
همچنین ریچارد فراند، رئیس پارلمان فرانسه نیز روز پنج‌شنبه اعلام کرد که با توجه به پاسخ گسترده‌ای که دولت به درخواست معترضان داده است، اکنون زمان آن است که این جنبش متوقف شود.
برخی تحلیلگران با اشاره به اظهارات مکرون نسبت به ریشه 40 ساله مشکلات فرانسه معتقدند که فرانسه در آستانه یک جنگ داخلی است که بعید نیست این جنگ دامن کشورهای اروپایی را نیز بگیرد.
 
کد مطلب : ۱۴۴۹۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.