۰

تبدیل دوربین لومیا 1020 به یک میکروسکوپ!

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۷
به گزارش عصر تعادل، گوشی نوکیا لومیا 1020 به دلایل مختلف سرنوشت چندان خوبی در بازار نداشت، حداقل از لحاظ میزان فروش، با این حال این گوشی بدون شک به یکی از بهترین دوربین‌ها در میان اسمارت فون‌ها مجهز بود. لومیا 1020 در سال 2013 وارد بازار شد و با دوربین قدرتمند 41 مگاپیکسلی Carl Zeiss همراه با فناوری OIS و فلش Xenon بسیاری از توجه‌ها را به خود جلب کرد. 
 
 محققان دوربین گوشی لومیا 1020 را به یک میکروسکوپ دیجیتال قابل حمل تبدیل کردند

اکنون 4 سال بعد از عرضه، دوربین اصلی لومیا 1020 به یک میکروسکوپ دیجیتال تبدیل شده است تا نشان داده شود که این دوربین تا چه حد قدرتمند است. محققان دانشگاه UCLA و سوئد یک میکروسکوپ دیجیتال کامپکت ساخته‌اند که به دوربین لومیا 1020 و دو LED مجهز شده و می توان از آن برای تشخیص مولکولی و تعیین توالی دی‌ان‌ای استفاده کرد. 

این محققان مدعی‌اند که ساخت چنین میکروسکوپبی پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود زیرا میکروسکوپ‌های موبایلی قابل حمل به پزشکان امکان می‌دهند تا در موقعیت‌های مختلف و بدون دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی، تشخیص‌های پیچیده‌ای انجام دهند. 

گوشی های هشومند روز به روز به قابلیت‌های تصویربرداری و سنجشی پیشرفته‌تر، قابلیت‌های ارتباطی و قدرت محاسباتی بیشتر مجهز می‌شوند به این ترتیب می‌توان از این دستگاه‌ها برای تفسیر ارزیابی‌های پزشکی خارج از محیط های آزمایشگاهی استفاده کرد. 

باید ببینیم گوشی‌هایی جدیدی که با برند نوکیا در راه عرضه به بازار هستند نیز به دوربین‌های قدرتمند مجهز خواهند بود یا نه.
کد مطلب : ۱۰۷۸۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.