۰

زاکربرگ به جنگ بیماری های جهان می رود

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۰
به گزارش عصر تعادل، مدیرعامل فیسبوک در حال برنامه ریزی برای اختصاص حدود ۳ میلیارد دلار بودجه برای پیشگیری، درمان و مدیریت بیماری های اطفال است که این کار را به همراه همسرش، چان انجام می دهد.
 
 
زاکربرگ درصدد اختصاص ۳ میلیارد دلار برای نابودی تمام بیماری های جهان

ابتکار چان زاکربرگ در سپتامبر ۲۰۱۶ راه اندازی و توسط مدیر عامل شرکت فیس بوک مارک زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان که یک پزشک متخصص اطفال است، با هدف های بلند پروازانه برای درمان، پیشگیری یا مدیریت تمام بیماری ها در دوران زندگی فرزندانمان اجرا شد.

به عنوان بخشی از ۳ میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته شده برای این اقدام نوآورانه، سازمان یک بایوهاب غیرانتفاعی مستقل را تاسیس کرد که در روز چهارشنبه راجع به آن گفت: ۵۰ میلیون دلار آمریکا به ۴۷ دانشمند، متخصصین فناوری و مهندسین شاغل در UCSF، استنفورد و دانشگاه کالیفرنیا در برکلی اختصاص داده شده است.

این در حالی است که ۴۷ محقق در حال کار بر روی طیف گسترده ای از پروژه ها هستند، اما بایوهاب در هنگام انتخاب از میان ۷۰۰ متقاضی یک موضوع اساسی و بنیادین را مد نظر گرفته است. استفان، رئیس بایوهاب گفت: ما سعی در تمرکز بر روی فناوری های جدید و علوم پایه و مکانیزم فرایند های قبل از بیماری می کنیم. کسب این دانش اساسی کمک می کند تا محققان در درک محرک های یک بیماری خاص به موفقیت دست یابند و با استفاده از تکنولوژی های جدید به برخی از دستاورد های پیشگامانه در زمینه هایی مانند بیماری های عفونی، ژنتیک و دستگاه های قابل کاشت(ایمپلنت) نایل آیند.

امید است همچنین برای کمک به این پژوهشگران به طور بالقوه دوره های تحقیق و مطالعه متغیر باشند و الزاما به کارها و دستاورد های قبلی که آن ها به دست آورده اند اکتفا نشود. استفان با ذکر یک مثال، بر این باور است که تغییر دادن مسیر حرکت در کوهنوردی و بالا رفتن از صخره های جدید و ناشناخته بسیار خطرناک است. در حقیقت، او با استفاده از این مثال در پی این بود تا بیان کند این افدام آن ها در واقع ریسک پذیر است و ممکن است توسط هیچ کدام از منابع مالی و سازمان های مربوطه، از لحاظ مالی و بودجه حمایت نشود!

همچنان در این شرایط، محققان و دانشمندان در دانشگاه های مذکور به ایفای نقش خود به عنوان مهره های اساسی این اقدام ادامه می دهند. نقطه روشن این نوآوری را می توان در بودجه ۳ میلیارد دلاری دانست که می تواند به محققان در نایل آمدن به دستاورد ها و اکتشافات جدید کمک شایانی بکند. استفان در نهایت خاطر نشان کرد: استاندارد های مورد اسفاده در این فرایند بسیار بالا است و همچنین از بهترین دانشمندان و مهندسین استفاده شده است.
کد مطلب : ۱۱۲۱۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.