۰

حسینی: حسن‌زاده بازی را ندید، حکم صادر کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۰
به گزارش عصر تعادل، صدای فریاد او را کسی نمی‌شنود. نمی‌داند به کجا اعتراض کند. به کمیته انضباطی که رای را صادر کرده یا مرجعی بالاتر؟ فقط می‌گوید مقصر نیست. این را بارها به زبان می‌آورد، به این امید که شاید کسی صدایش را بشنود اما کو گوش شنوا. هدفش اثبات بی گناهی است، پس اعتراض می‌کند و پای حرفش می‌ایستد. جلال حسینی کوتاه نمی‌آید.

 با اینکه چند روز از شهرآورد گذشته اما ترکش‌های آن هنوز باقی مانده. مثل محرومیتی که درست 24 ساعت پس از پایان بازی اعلام شد و البته اعتراض تو را به همراه داشت.

 به این رای اعتراض دارم. همچنان هم سر حرفم هستم. من کاری نکردم که محروم شوم. رای عادلانه نبود و بی‌علت نام مرا بین محرومان قرار دادند. نمی‌دانم برای چه اما باید علتش را بدانم. تا وقتی هم ندانم اعتراض می‌کنم، چون مطمئنم که حق من و پرسپولیس ضایع شده است.

در حکم آمده که تو سابقه تذکر داشتی و به همین علت محروم شده ای. آیا پیش از این تذکری از کمیته انضباطی دریافت کرده بودی؟

 به هیچ وجه. مثل اینکه گفته‌اند من سابقه دار هستم. می‌خواهم بدانم از کدام سابقه‌ام صحبت می‌کنند. بروید و به 20 سال گذشته نگاه کنید. سابقه مرا در بیاورید. اگر اشتباه نکنم فقط یک بار کارت قرمز گرفته ام. این برای یک مدافع آمار بی نظیری است. تعداد کارت‌های زرد مرا نیز مورد بررسی قرار بدهید. ببینید آیا سابقه دارم یا نه.

گویا این فصل توبیخ شده‌ای و همین در محرومیت تو نقش پررنگی داشته.

 بگویند برای چه توبیخ شده ام. فیلم همه بازی‌های این فصل را در می‌آورم. ببینید چند بازیکن به داور اعتراض کرده‌اند اما نه توبیخ شده‌اند و نه به آنها نگاه چپ کرده اند. این وسط من چرا باید توبیخ شوم؟ چرا من باید محروم شوم؟ کجای قانون نوشته هر بازیکنی به تصمیم داور اعتراض کند باید توبیخ شود یا محروم؟

البته تو کاپیتان پرسپولیس هستی و یکی از مسوولیت هایت صحبت با داور و حفظ آرامش است. صحبت با داور و تلاش برای حفظ منافع پرسپولیس نمی‌تواند به منزله اعتراض باشد.

 دقیقا. در همین صحنه‌هایی که کارت گرفتم، جز یک مورد هرگز مستحق جریمه نبودم. بروید ببینید به چه علت اعتراض کردم. اصلا چرا مرا به کمیته انضباطی نبردند تا توضیح بدهم چه اتفاقاتی رخ داده. اگر یک بار مرا دعوت کرده و از زبان من توضیحی شنیده بودند حق را به آنها می‌دادم اما کمیته انضباطی بدون حتی یک جلسه با حضور من رای را اعلام کرد و همین باعث اعتراضم است.

پس همچنان معترضی و از مواضع خودت کوتاه نمی‌آیی؟

 چرا باید کوتاه بیایم؟ وقتی مقصر نیستم و به ناحق محروم شده‌ام باید دست روی دست بگذارم و نگاه کنم؟

با رییس فدراسیون فوتبال یا مسوولان کمیته انضباطی صحبت نکرده‌ای؟

 با هیچ کس حرف نزده ام. دنبال راهی هستم تا بتوانم به کمیته انضباطی شکایت کنم.

به تنهایی؟ یا از مسوولان پرسپولیس هم کمک گرفته ای؟

 مدیران باشگاه دیروز تماس گرفتند و قول دادند که پیگیر کارهایم باشند. وقتی خطایی مرتکب نشدم نباید محروم شوم.‌ای کاش کاری می‌کردم، آن وقت دلم نمی‌سوخت که محرومم کرده اند.

حرف‌های مهدی رحمتی را شنیدی؟

 کدام حرف‌ها؟

می گفت جلال حسینی تا یک متری می‌آید اما از همان جا حرف‌هایش را می‌زند و کار به درگیری فیزیکی نمی‌کشد.

 من اصلا به این حرف‌ها توجه نمی‌کنم. شما صحنه‌های اواخر بازی را مشاهده کنید. ببینید من مقصرم یا رحمتی. او می‌گفت جلال حسینی به گردنم کوبیده. ببینید من به گردنش ضربه زدم یا نه.

اما پس از آن درگیری لفظی میان شما به‌وجود آمد که تو هم یک پای ماجرا بودی.

 رحمتی این درگیری‌ها را شروع کرد. فقط او باید محروم می‌شد نه من. کمیته انضباطی هم می‌گوید وقتی بازیکنی کارت قرمز می‌گیرد می‌توانیم درباره محرومیتش تصمیم بگیریم و حکم صادر کنیم. مگر من کارت قرمز گرفتم که محروم شوم؟

اخراج نشدی اما قبول داری یکی از دلایل خلق این درگیری‌ها بودی؟

 باز هم نه. رحمتی اعتراض کرد و من هم جوابش را دادم. او دروغ گفت من به کمرش ضربه زدم. در حالی که این اتفاق اصلا رخ نداد.

یکی از انتقادها به تو و رحمتی این است که به‌عنوان کاپیتان دو تیم و پس از سال‌ها رفاقت صمیمانه، چطور نتوانستید حین بازی خودتان را کنترل کنید؟

 رفاقت ما سر جایش است اما همه چیز را او شروع کرد. به من گفت نامرد چرا ضربه زدی. واقعا من ضربه زدم؟ کجا و در کدام صحنه روی او خطا کردم؟

تو چه جوابی به او دادی؟

 من اصلا توهین نکردم. فقط گفتم پا شو فوتبال بازی کن. گفتم 45 دقیقه زیر توپ زدید، حالا این چند دقیقه را بازی کنید.

چقدر امید داری تو را ببخشند و بتوانی برای پرسپولیس بازی کنی؟ با توجه به قطعی بودن رای اصلا امیدی برایت مانده؟

 سعی خودم را می‌کنم اما خدا می‌داند چه اتفاقی می‌افتد. منصوریان حرف درستی زد. یک سال است از نفت شکایت کرده‌ایم تا پول‌هایمان را بدهند. هنوز رایی صادر نشده، آن هم در شرایطی که ما هزینه بسیاری متحمل شده‌ایم. 24 ساعت بعد از شهرآورد اما رای صادر می‌کنند و چند بازیکن محروم می‌شوند. در لیگ ایران، بازیکن ارزشی ندارد چون آقای حسن‌زاده که اصلا بازی را ندیده می‌آید و ما را محروم می‌کند. من می‌روم کمیته انضباطی، شما هم بیایید تا ثابت کنم مقصر نبودم.

چطور ثابت می‌کنی؟

 فیلم را می‌گذاریم و توضیح می‌دهم. اگر مقصر بودم، از کل ایران عذرخواهی می‌کنم. اگر هم نه که محرومیت مرا لحاظ نکنند.
کد مطلب : ۱۱۲۸۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.