۰

پلیس بازنشسته فیلیپینی:‌ برای جوخه مرگ دوترته کار می‌کردم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۴
به گزارش عصرتعادل به نقل از خبرگزاری رویترز، آرتورو لاسکاناس، یک افسر پلیس بازنشسته داوائو امروز (دوشنبه) گفت که قبلا به دستور رودریگو دوترته که پیش از ریاست جمهوری شهردار داوائو بود، یک منتقد رادیویی را کشته و دوترته برای انجام این ترورها به پلیس پول پرداخت کرده است.
دوترته مکررا دست داشتن در این روند را چه در دوران شهرداری و چه الان که رئیس جمهوری فیلیپین است، رد کرده است. هم خودش و هم پلیس وجود جوخه مرگ داوائو را رد کرده و آن را یک داستان تخیلی می‌دانند.
این افسر پلیس بازنشسته در یک نشست خبری در سنا، مانیل گفت: برای تمام افرادی که در داوائو کشته شدند، از سوی دوترته پول پرداخت شده و اجساد آنها یا دفن شده یا به دریا انداخته شده است. پرداختی‌ها بین 20 هزار پزو و برخی اوقات تا 50 هزار پزو بود و برخی اوقات بسته به وضعیت هدف، 100 هزار پزو هم می‌شد.
مدیر روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری فیلیپین ادعاهای این مرد را "بخشی از یک نمایش ادامه دار سیاسی" خواند.
اظهارات این افسر بازنشسته پلیس با اظهارات و شهادت ادگار ماتوباتو که در سپتامبر 2016 در سنا حاضر شد و علیه دوترته شهادت داد، مشابهت دارد؛ او گفته بود که با چشمان خودش دیده دوترته در زمانی که شهردار بوده یک مرد را به ضرب گلوله کشته و به پلیس دستور داده تا مجرمان مظنون را بکشند.
کد مطلب : ۱۱۳۹۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}