۰

برگزاری اختتامیه دومین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی» دانشجویان

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۵
به گزارش عصر تعادل، مهدی عباسی از برگزاری مراسم اختتامیه دومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و افزود: اختتامیه دومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان ۱۰ اسفندماه، رأس ساعت ۱۵ به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی، سخنران مراسم اختتامیه بوده و مرتضی امیری‌اسفندقه به همراه غلامرضا طریقی و حمیدرضا شکارسری به عنوان شاعران برگزیده ملی در این مراسم به شعرخوانی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه دومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان ۱۰ اسفندماه، رأس ساعت ۱۵ به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود، ادامه داد: برگزاری اولین دوره این رویداد فرهنگی در اسفندماه سال ۹۳ تجربه ارزنده‌ای برای این نهاد انقلابی در اهتمام به فعالیت‌های فرهنگی به‌ویژه در حوزه فرهنگ عاشورایی بود که توانست ثمرات زیادی را در این عرصه به دنبال داشته باشد.

عباسی با اشاره به اینکه دومین دوره این رویداد ملی با تفاوت‌هایی نسبت به دوره اول برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این دوره شاهد رقابت‌ آثار رسیده به دبیرخانه دومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در چهار بخش اصلی «شعر عاشورایی» به همراه بخش ویژه شهدای مدافعان حرم، بخش «عکس» شامل حرفه‌ای و آماتور و نیز بخش ویژه با موضوع پیاده‌روی اربعین، بخش «قطعات صوتی» و بخش «کلیپ تصویری» خواهیم بود که در نهایت ۲۹۸۶ اثر به دبیرخانه این سوگواره ارسال و مورد داوری قرار گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه دومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در زنجان، ۹۸۶ اثر مربوط به بخش شعر، ۱۶۸۴ اثر در بخش عکس، ۱۳۲ اثر در بخش قطعات صوتی و ۱۸۴ اثر نیز در بخش کلیپ‌های تصویری بوده است. در این دوره از سوگواره، مجموعه برگزارکنندگان شامل؛ «جهاددانشگاهی استان زنجان»، «حسینیه اعظم زنجان»، «سازمان فضای مجازی سراج؛ شعبه زنجان»، «شهرداری زنجان» و «سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور» هستند.

عباسی گفت: برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی مکمل برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بوده و تلاش شده است دانشجویان در بستر علمی، فعالیت فرهنگی نیز داشته باشند وخوشبختانه جهاددانشگاهی زنجان توانسته با اتکا به نیروهای جهادی خود، برنامه‌های شاخص فرهنگی در سطح ملی را به بهترین شکل ممکن برگزار کند که بی‌شک سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان، یکی از این برنامه‌های شاخص است که فردا شاهد برگزاری دومین دوره آن در زنجان خواهیم بود.

وی افزود: امسال برای دومین‌بار، میزبان مراسم اختتامیه میعادگاه عاشورایی دانشجویان با محوریت ترویج و هم‌افزایی فرهنگ عاشورایی، اشاعه ساختار ذهنی و عملکردی امام حسین (ع) در جامعه و تعمیق استعدادها و ظرفیت‌های استان و نیز پرورش افرادی که توانایی تاثیرگذاری در این وادی را دارند، هستیم.

 
کد مطلب : ۱۱۵۴۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.