۰

سال 99، سال جهش صادارتی

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۲
به گزارش عصر تعادل،معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیش از ۹۰ کشور جهان استاندار ایران دارای اعتبار است، تصریح کرد: سال ۱۳۹۹ سال جهش صادراتی ما در دنیا خواهد بود.

جهانبخش سنجابی شیرازی در همایش روز جهانی استاندارد در گرگان اظهار کرد: ۱۶۳ کشور هر ساله به صورت واحد در ۱۴ اکتبر روز جهانی استاندار را گرامی می دارند.

وی تصریح کرد: بیشتر تمرکز نظام استاندارد سازی کشور بر روی استاندارد سازی کالا است. یکی از اشتباهات ما این است که در نظام استانداردسازی، استانداردسازی و کیفیت را به جای هم در نظر می گیریم.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه ما نگاه درستی به مقوله کیفیت نداشتیم، افزود: مادامی که در استاندارد سازی به رضایتمندی و انتظارات مصرف کننده توجه نکنیم، موفق نخواهیم بود.

سنجابی شیرازی عنوان کرد: تحقیقات جهانی نشان داد که کشورهایی که توسعه پیدا کردند سه موضوع استاندارد سازی، مدیریت کیفیت و رقابت پذیری را مدنظر گرفتند.

وی با اشاره به شعار امسال استاندارد " استانداردها شهرها را هوشمند می سازد" گفت: سازمان استاندارد جهانی  اولین اساس شکل گیری شهر هوشمند را مدیریت یکپارچه عنوان کرد. مشارکت محور بودن، حاکم شدن تفکر سیستمی و استاندارد بودن تمامی محورها از دیگر اصول شکل گیری شهر هوشمند است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم به سمت شهر هوشمند برویم باید ابتدا زمینه مشارکت شهروندان را فراهم کنیم و در ادامه نظام مدیریت شهری را یکپارچه کنیم.

سنجابی شیرازی بیان کرد: برای اولین بار رتبه جمهوری اسلامی ایران در بین ۱۶۳ کشور عضو ایزو، ۲۳ شده است. ما در جهان اسلام رتبه دوم و در منطقه رتبه اول را داریم.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: اگر شورای عالی استاندارد در طول دولت نهم و دهم تعطیل نمی شد، وضعیت بهتری داشتیم.

وی اظهار کرد: امسال برای اولین بار بعد از ۵۰ سال توانسیتم عضو هیات مدیره فنی ایزو شویم.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد بیان کرد: در کشور ما ۳۱ هزار ۵۰۰ عنوان استاندارد داریم که این تعداد در جهان بیش از ۲۳ هزار عنوان است.
کد مطلب : ۱۳۳۹۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.