۰

آشنایی با هفتمین ورزشگاه جام جهانی 2022

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۰
به گزارش عصر تعادل، قطری ها از ورزشگاه ابو عبود به عنوان هفتمین ورزشگاه میزبان جام جهانی 2022 رونمایی کردند. این ورزشگاه که گنجایش 40 هزار نفری دارد، ورزشگاهی مدرن محسوب می شود که از مرحله گروهی تا یک چهارم نهایی میزبانی مسابقات جام جهانی را بر عهده دارد.
 
این ورزشگاه توسط گروه مهندسان اسپانیایی به سرپرستی فیونیک اریبران طراحی شده است. این گروه پیش از این ورزشگاه بنیاد قطر، کازابلانکا در مراکش، ورزشگاه جدید والنسیا، استادیوم ملی نروژ و چند ورزشگاه دیگر را طراحی کرده بودند و حالا وظیفه طراحی این ورزشگاه را بر عهده دارند که از سال 2017 مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد.
 
رونمایی از هفتمین ورزشگاه جام جهانی 2022
 
نکته جالب درباره ورزشگاه جدید ابو عبود، تجزیه شدن این ورزشگاه و برچیدن آن پس از پایان مسابقات جام جهانی است و این ورزشگاه به شکلی ساخته خواهد شد که بعد از جام جهانی 2022 دیگر وجود نخواهد داشت. این موضوع باعث می شود تا آب و مصالح ساختمانی کمتری برای ساخت این ورزشگاه استفاده شود تا ضمن کاهش هزینه ها، کربن کمتری برای آسیب رساندن به محیط زیست منتشر شود.
 
این ورزشگاه بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا سال 2020 ساخته خواهد شد تا یک رکورد منحصر به فرد درباره زمان ساخت این ورزشگاه نیز ثبت شود.
 
رونمایی از هفتمین ورزشگاه جام جهانی 2022
 
آقای حسن آل ثوادی، دبیر کل کمیته عالی پروژه ها و میراث فرهنگی قطر در این باره گفت: «نوآوری همیشه یک عنصر کلیدی در برنامه های ما برای میزبانی جام جهانی فوتبال قطر 2022 بوده است. طراحی، که براساس مواد تجزیه پذیر است، اولین نوع خود در تاریخ جام جهانی فوتبال است، و نمونه ی جدیدی از نقش مهم این مسابقات در شکل دادن به آینده ی رویدادهای ورزشی است. "
کد مطلب : ۱۳۷۱۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.