۰

کلاهبردارانی که در کمین حساب‌های بانکی شما هستند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۰
الو سلام خوب هستید، تبریک می گویم، من از دفتر زیارتی مزاحم شما می شوم. شما برنده نخستین مسابقه قرعه کشی ما در فصل تابستان شده اید، مطرح کردن این گونه مسائل گوشه کوچکی از ترفندهای کلاهبرداران برای جلب اعتماد و در نهایت تخلیه حساب های بانکی مردم است.
عده ای از کلاهبرداران حرفه ای نیز با به دست آوردن اطلاعات شخصی از قبیل شماره عابربانک، کد ملی، شماره شناسنامه و هر گونه اطلاعات فردی از طریق تماس های تلفنی برای مخاطب خود جلب اعتماد کرده و اقدامات خویش را برای سوء استفاده و کلاهبرداری در یک زمان چند روزه زمینه چینی می کنند.
افراد سودجو که این روزها مانند انواع سبک های دنیای هالیودی و بدون حضور فیزیکی و هرگونه رویت فردی اقدام به کلاهبرداری می کنند در اولین مرحله سعی بر جلب اعتماد مخاطب خود کرده و در همان تماس اول با دادن وعده هایی موجب ایجاد اعتماد و خوشحالی فرد مخاطب می شوند.
مریم السادات حسینی که در تماس تلفنی با ایرنا خودش را خانه دار معرفی کرد، از جمله افرادی است که مورد سوء استفاده مالی این نوع کلاهبرداران قرار گرفته است. او می گوید: حدود ساعت 11 صبح یکی از روزهای تابستان که مشغول کار در منزل بودم با گوشی همراه من تماس گرفته شد و خانمی در آن طرف خط با خوشرویی و برخورد بسیار خوبی خبر از برنده شدن من در قرعه کشی و اعزام به سفر کربلا را نوید داد.
من نیز که سالها در انتظار چنین سفری بودم و در پوست خودم نمی گنجیدم، با تشکر و قدردانی از خانم تماس گیرنده به وی گفتم این قرعه کشی بر چه اساسی انجام گرفته که به نام من این سفر رقم خورده است.
صدایش گرفته بود و گریه می کرد و مرب تکرار می کرد که چه اشتباهی کردم، می گفت: به مردم بگوید تا آگاه شوند و به هر شخصی یا تماس تلفنی اعتماد نکنند.
حسینی می گفت: وضع مالی مان خوب نیست اما تنها آرزوی چند ساله من سفر به کربلا و عتباب بود که کلاهبرداران از این نیت من آگاه شدند. آنان در مدت چند روز آن قدر در ساعات صبح با من تماس گرفتند و اعتماد مرا جلب کردند تا برای ثبت نام اولیه و اعزام به کربلا رمز دوم حساب بانکی مرا گرفتند و از طریق این رمز حساب بانکی مرا خالی کردند و پس از آن برای همیشه ارتباط من با آنها قطع شد.
یکی دیگر از شهروندان خود را احمد معرفی کرد و گفت که قربانی پیامک تبلیغاتی شده است.او گفت: پس از دریافت این پیامک که مدعی برنده شدن من در قرعه کشی بود، فریب خوردم و رمز دوم کارت بانکی ام را به دادم و بعد متوجه شدم که حساب بانکی من خالی شده است. البته به یکی از کلانتری های سطح شهر تهران مراجعه کرده ام اما نمی دانم شکایت من به نتیجه می رسد یا نه.
کد مطلب : ۱۴۰۳۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.