۰

تلاش چینی ها برای تولید 9 واکسن کرونایی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱
تلاش چینی ها برای تولید 9 واکسن کرونایی
به گزارش عصر تعادل «شینهوا» خبرگزاری رسمی چین در واکنش به انتشار خبر آزمایش بالینی واکسن کرونا در آمریکا گزارش کرد که با تلاش شرکت ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی در سراسر چین، تلاش ها برای ساخت ۹ واکسن کرونا در این کشور نیز شدت گرفته است.

شینهوا روز چهارشنبه در مطلبی نوشت محققان چینی در یک ماراتن بی سابقه در حال ساختن ۹ واکسن هستند که بتواند ویروس کرونا را درمان کند پیش بینی می شود این واکسن ها در ماه آوریل وارد بازار شود.

شرکت کانسینو شهر تیان جین در شرق چین که در حال تولید یک واکسن با همکاری آکادمی علوم پزشکی ارتش است، می گوید به دنبال داوطلبانی است که در یک دوره درمانی شش ماهه شرکت کنند.

مرکز کنترل بیماری استان هوبی کانون شیوع بیماری اعلام کرده که این واکسن حاوی مواد آلوده کننده و میکروبی نیست و بسیار ایمن و با ثبات است.

آکادمی علوم در چین در گزارشی خاطر نشان کرد که شرکت های مختلف تحقیقاتی در سراسر چین در حال ساخت واکسن هایی هستند که در ماه آینده میلادی به بازار می آید.

«وانگ جونزی» از جمله این محققان در مصاحبه مطبوعاتی در پکن گفت: ما در تلاش هستیم تا پیشرفته ترین واکسن ها را تولید کنیم در این زمینه عقب تر از دیگر کشورها نخواهیم بود.

به دلیل آنکه تاکنون دارویی برای درمان این ویروس یافت نشده است، ساخت واکسن بخصوص برای گروه های آسیب پذیر و سالمندان کمک بزرگی خواهد بود.

«شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین دو هفته قبل، پس از بازدید از آکادمی علوم پزشکی ارتش بر تولید واکسن هایی برای درمان کرونا در سریعترین زمان ممکن تاکید کرد.

گزارش ها حاکی است که بیش از هزار نفر از دانشمندان و محققان چین درحال تولید دستکم ۹ واکسن برای درمان کرونا هستند داوطلبانی که خواستار دریافت این واکسن هستند باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال داشته و به کرونا مبتلا نشده باشند.

 
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۵۰۱۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}