۱

آغاز مانور مشترک دریایی آمریکا و کره جنوبی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
مانور مشترک دریایی آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی جزیره "گانگ هوا" در دریای زرد برگزار شده است که در نزدیکی سواحل کره شمالی قرار دارد.

در جریان این مانور نظامی، نیروهای شرکت کننده ضمن حمله به اراضی دشمن فرضی، اهداف از پیش تعیین شده را هدف قرار دادند. مانور امروز سه شنبه بخشی از تمرینات معمول نظامی مشترک بین نیروهای آمریکایی و کره جنوبی به شمار می رود که برای ارتقای آمادگی مبارزه با تهدیدات و افزایش سطح همکاری های نظامی دو کشور برگزار می شود.

در عین حال، مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی پیش از این تا این حد نزدیک به مرزهای کره شمالی انجام نشده است. ۵ فوریه یعنی ۵ روز پیش مانور نظامی ۳ روزه مشترک آمریکا و کره جنوبی در دریای ژاپن آغاز شد. یک زیر دریایی هسته ای آمریکا نیز در این مانور شرکت داشت.

در ماه مارس نیز تفنگداران دریایی آمریکا و کره جنوبی، مانور زمینی را در شهر بندری پوهانگ آغاز خواهند کرد. حدود ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی و سه هزار نظامی کره ای در این مانور شرکت خواهند کرد. کره شمالی پیش از این پیشنهاد داده بود که اگر سئول و واشنگتن اجرای مانورهای مشترک در شبه جزیره کره را متوقف کنند، این کشور نیز حاضر است تا اجرای آزمایش های هسته ای را به طور موقتی، متوقف کند.

آمریکا که نزدیک به ۳۰ هزار نیروی ثابت در کره جنوبی مستقر کرده هرساله چندین مانور نظامی مشترک با این کشور برگزار می‌کند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۶۹۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.