۰

توافق وین تاثیر بسزایی در تسهیل روابط تهران و مادرید خواهد داشت

تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
پدرو ویینا در دیدار با استاندار لرستان، افزود: اسپانیا از دیرباز تاکنون تضاد و خصومتی با ایران نداشته و تنها قوانین تحریم را رعایت کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ‎گونه ایران هراسی در اسپانیا وجود ندارد، اظهار کرد: پس از ایتالیا، اسپانیا دومین وارد کننده نفت خام ایران بود که متاسفانه واردات نفت ایران به اسپانیا از سال ۲۰۱۲ قطع شده است.

پدرو ویینا تصریح کرد: با توجه به توافقات وین، از شرکت‎هایی که پیش از این در زمینه واردات نفت ایران به اسپانیا فعالیت می‎کردند برای همکاری مجدد دعوت خواهد شد.

سفیر اسپانیا در تهران با بیان این که در سه سال اخیر سفر گردشگران اسپانیا به ایران رشد سه برابری داشته است، اضافه کرد: این افزایش سفر به ایران به دلیل تسهیل در صدور ویزا طی دولت دکتر روحانی محقق شده است.

وی بیان کرد: دولت دکتر روحانی و دکتر ظریف زحمات بسیاری متحمل شده و کار بسیاری بزرگی در راستای مساله هسته‎ای ایران انجام دادند بنابراین دنیا از این اقدام آنان تشکر می‎کند.

وی خاطرنشان کرد: اسپانیا سومین کشور توریست‎پذیر دنیا بوده و با ۴۴ میلیون نفر جمعیت سالانه پذیرای ۷۰ میلیون توریست بوده و ۱۹ درصد درآمدهای این کشور حاصل صنعت گردشگری است.

سفیر اسپانیا در تهران گفت: با توافق وین نمایندگانی از کشور اسپانیا در حوزه‎های مختلف به منظور بهبود و توسعه روابط دو کشور وارد ایران می‎شوند.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۵۲۷۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.