۰

افت ۱ تا ۱.۵ میلیون تومانی قیمت خودرو

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۵
برخلاف تمام پیش بینی‌ها درباره رونق بازار خرید و فروش خودرو بعد از توافق هسته‌ای، هنوز رکود در این بازار حاکم است و معامله‌ای صورت نمی‌گیرد. بسیاری از خریداران خودرو با روند نزولی قیمت ها دست از خرید برداشته و منتظر کاهش بیشتر قیمت انواع خودرو هستند . از آن طرف شرکت های خودروساز محصولات خود را با شرایط ویژه و حتی قسطی راهی بازار می‌کنند اما با بی رغبتی خریداران روبه رو شده‌اند.

کسادی بازار خودرو باعث شده تا شرکت‌های خودروساز برای فروش محصولات خود در قالب قراردادهایی خودروها را با شرایط بسیار ویژه به کارمندان دستگاه‌های دولتی بفروشند که این موضوعات نشان از تلاش این شرکت‌ها برای فروش محصولات خود آن هم به طرق مختلف دارد.

یکی فعالان بازار خودرو در مورد وضعیت این روزهای بازار قیمت خودرو به تسنیم می گوید: تا زمانی که قیمت ها روند نزولی داشته باشد کسادی بازار بیشتر می شود. مردم همچنان در انتظار کاهش بیشتر قیمت ها بوده و دست از خرید برداشته اند.

نوری با بیان اینکه در این شرایط افزایش قیمت خودرو اوضاع بازار را خراب تر می کند، افزود: بسیاری از شرکت های خودروساز خواستار افزایش قیمت محصولات خود هستند اما در شرایطی که بازار مشتری ندارد اجرایی شدن این موضوع منطقی نیست.

این روزها رکود بازار خرید و فروش خودرو کاهش ۱ تا ۱.۵ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی را به وجود آورده است به نحوی پژو پارس سال با کاهش یک میلیون تومانی با قیمت ۳۴ میلیون و ۵۰۰ معامله می شود این در حالی است که قیمت این خودرو در نمایندگی ها ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

پژو ۴۰۵ هم با کاهش یک میلیون تومانی از ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نمایندگی ها با قیمت ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سطح بازار به فروش می‌رسد. از میان محصولات شرکت سایپا هم پراید ۱۳۱ SE با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد.

تیبا SX یورو ۴ هم با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حدود ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد این در حالی است که قیمت این خودرو در نمایندگی های فروش ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قمیت گذاری شده است.

در کنار روند نزولی قیمت خودروهای داخلی در محصولات خارجی نیز کاهش قیمت دیده می شود به عنوان نمونه خودروهای چینی همچنان با تخفیف های مختلف در بازار معامله می‌شوند حتی در محصولات هیوندایی نیز قیمت توسان ۱۰ ایربگ با کاهش ۲۰ میلیون تومانی از ۱۶۳ میلیون تومان به ۱۴۱ میلیون تومان رسیده است. سراتو ۲.۰ هم با کاهش ۲۵ میلیون تومانی با قیمت ۱۱۳ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۵۴۶۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.