۰

شرایط اعطای وام ۱۰ میلیونی خرید کالا به زوج‌ها

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۲
عباس هاشمی با اشاره به طرح حمایتی دولت براساس تبصره ۲۶ قانون بودجه سال ۹۴ در قالب تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به زوجین گفت: هدف از این طرح حمایت از تولید کنندگان داخلی است تا خریداران واقعی بتوانند کالای مورد نیاز خود را به صورت اقساطی تامین کنند.

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نحوه دریافت این تسهیلات، افزود: فرآیند دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به این صورت است که متقاضیان به سامانه ازدواج بانک مرکزی مراجعه و با انتخاب گزینه تسهیلات کالایی و ثبت کد ملی، شناسه رهگیری دریافت می کنند.

وی ادامه داد: سپس با مراجعه به سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت با تولید کنندگان و فروشگاه های ارائه دهنده کالا آشنا و نسبت به انتخاب و طی نمودن مراحل بعدی شامل اعتبار سنجی و دریافت پیش فاکتور و دریافت کالا اقدام می‌کنند.

هاشمی تاکید کرد: در این شرایط دولت با تولیدکنندگان طرف بوده و پولی بین خریداران و فروشندگان مبادله نمی شود. عدم استفاده از منابع و تسهیلات بانکی به دلیل محدودیت‌های موجود، این طرح را از سایر طرح‌ها متمایز کرده است، لذا با این روش و به دلیل عدم گردش وجوه نقدی جلوی هرگونه تقلب و صدور فاکتورهای صوری گرفته خواهد شد.

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در این طرح زوجین با پرداخت سود معقول سالیانه اقدام به خرید کالای مورد نیاز خود می‌کنند و در بین مشارکت کنندگان، تولیدکنندگانی هم هستند که با نرخ فروش نقدی اقدام به فروش اقساطی کالای تولیدی خود می‌کنند.

وی اظهارداشت: آئین نامه اجرایی این طرح براساس قانونی است که به تصویب مجلس رسیده است و چنانچه افرادی تمایل به استفاده از این تسهیلات را نداشته باشند، می توانند از تسهیلات وام ازدواج به صورت نقدی و طرح خریدکالای مصرفی با دوام تا سقف خرید ۸ میلیون تومان استفاده کنند.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۸۶۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.