۰

مجوز رگولاتوری براي پخش غيرفراگير صوت و تصوير الزامی است

تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
لطف‌ا... سبوحي افزود: صدا و سيما مي‌تواند از امكانات و زيرساخت هاي ارتباطي و فناوري اطلاعات كه توسط دارندگان پروانه از رگولاتوري، فراهم شده‌اند براي انجام وظايف خود اقدام كند و لكن تمام محتوي صوتي و تصويري در انحصار صدا و سيما نيست.

پخش فراگير يك مفهوم كاملاً مشخص با تعاريف استاندارد است و صدا و سيما بايد در راستای وظايف خود برنامه‌ريزی كند.

وي با اشاره به گسترش روزافزون حجم ترافيك و محتوا در شبكه ارتباطي بي‌سيم و نياز به فركانسهاي بيشتر بعنوان زيرساخت اصلي و تصميمات اتخاذ شده در مجامع بين‌المللي گفت: تغيير تلويزيون آنالوگ به ديجيتال، تغييرات جدي در جدول فركانسي كشورها بوجود آورده است و بخشهائي از فضاي فركانسي كه قبلاً براي پخش همگاني استفاده مي‌شده است در اختيار اپراتورهاي تلفن همراه قرار خواهد گرفت.

سبوحي افزود: بر همين اساس تغييرات لازم روي جدول ملي فركانس كشور توسط سازمان انجام شده است و در چارچوب اين جدول هرگونه استفاده از باندهاي فركانسي بدون دريافت مجوز از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي ممنوع بوده و اين سازمان براساس قوانين و مقررات جاري كشور براي ممانعت از پخش اقدام خواهد كرد.

قائم مقام رگولاتوري به شركتهاي علاقه‌مند به همكاري با صدا و سيما توصيه كرد: در چارچوب مقررات جديد فركانسي برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري كنند و درصورت عدم رعايت ضوابط جديد فركانسي كشور از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي اعمال مقررات خواهد شد.
مرجع : میزان
کد مطلب : ۶۰۷۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.