۰

داروهایی که باعث کابوس شبانه می‌شوند!

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
هاشمیان پزشک متخصص داروساز در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه چه داروهایی باید مصرف کنیم تا کابوس شبانه نبینیم، گفت: در خیلی از داروها ممکن است کابوس دیده شود و باعث شود مریض از این داروها استفاده نکند و همه جوانب را باید بسنجیم تا به مریض دارو را تجویز کنیم.

وی ادامه داد: داروهای قلبی و برخی از داروهای ضدافسردگی و فشار خون اغلب موجب کابوس‌های شبانه می‌شوند و گاهی اوقات تغییر در دوز دارو و یا قطع مصرف دارو ممکن است موجب کابوس شوند، ولی ممکن است بیماران قلبی داروها را نخورند و سکته کنند و اگر مریض بفهمد که باعث کابوس شبانه می‌شود، مریض آسیب می‌بیند.

پزشک متخصص داروساز با اشاره به اینکه داروهایی هم هسند که کابوس‌های شبانه را کاهش می‌دهند، اظهار داشت: دارویی به نام پرازوسین اغلب برای کمک به بیمارانی که دچار اختلال استرس پس از حادثه، اختلالات اضطراب و وحشت هستند، کمک می‌کند که کابوس را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: مصرف کافئین و نیکوتین و الکل را کم کنید. این مواد در خواب اختلال ایجاد می‌کند، باید مصرف را قطع کرد و یا کاهش دهید، از کشیدن سیگار یا مواد کافئین‌دار حداقل سه تا چهار ساعت پیش از خواب خودداری کنید.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۶۶۸۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.