۰

مراقب عکس های خودباشید

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
به گزارش معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی دماوند سرهنگ شیخ مراد مرادی در این خصوص افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی در یکی از شبکه های اجتماعی با ارسال تصاویر شخصی و خانوادگی اقدام به تهدید و هتک حیثیت وی کرده اند موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.
وی گفت: با بررسی های تخصصی در فضای مجازی به همت تیم کارشناسی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دماوند افزود: متهم در بازجویی های پلیسی به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را انتقام و خصومت شخصی از فرد شاکی عنوان کرد و در اظهاراتش گفت که از طریق نرم افزار Team viewer به سیستم رایانه شخصی شاکی دست پیدا کرده است.
مرادی گفت: متهم فایل هایی که حاوی اطلاعات و عکس های خانوادگی شاکی بوده را دریافت و با استفاده از یکی شبکه های پیام رسان مجازی، عکس های خانوادگی را برای شاکی ارسال و وی را تهدید به انتشار در فضای مجازی کرده است.
وی به کسانی که اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع و توهین نسبت به اشخاص در سایت ها و شبکه های مجازی می کنند، هشدار داد که طبق ماده 18 قانون جرائم رایانه ای، هرکسی به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند، افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۶۹۵۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.