۰

ولایتی: حفظ حرمت و امنیت حجاج جزو وظایف اولیه حکومت سعودی است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۳
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در رابطه با برداشت 2 میلیارد دلاری آمریکا از حساب‌های ایران،‌ تأکید کرد: بی‌تردید این اقدام آمریکا دزدی بین‌المللی بوده و جمهوری اسلامی ایران در احقاق حقوق خود مصمم است.
به گزارش «عصر تعادل» دکتر علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با ایو رسیه، قائم‌ مقام وزیر امور خارجه سوییس در جمع خبرنگاران حاضر و در پاسخ به سوالی در رابطه با موضوع حج و اقدامات مسوولان کشورمان در این زمینه، گفت: مقام‌های رسمی کشورمان در مورد برگزاری مراسم حج تصمیم می‌گیرند.
وی ادامه داد: بدون تردید حرمت مهمانان و ملت ایران هم‌چنین حجاج باید در مراسم حج رعایت شود و این وظیفه قانونی دولت سعودی است که محیطی امن و آزادی را برای حجاج فراهم و سلامت و ایمنی آن‌ها را تضمین کند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با بیان این که مراسم حج نباید دیگر شاهد فجایعی مانند فاجعه منا باشد، تأکید کرد: اگر مأموران سعودی به مسوولیت‌شان عمل می‌کردند با فجایعی مانند منا مواجه نبودیم. حفظ حرمت و امنیت حجاج و مسلمانان که از همه جهان برای مراسم حج به مکه می‌آیند جزو وظایف قطعی و اولیه حکومت سعودی است.
ولایتی هم‌چنین در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با واکنش سخنگوی آمریکا به سخنان ظریف نیز توضیح داد: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران از اول انقلاب بوده است و کماکان برقرار بوده و هیچ کاستی در این دشمنی‌ها شاهد نیستیم.
او ادامه داد: این رفتارها حاکی از تناقض‌گویی مسوولان آمریکا است که از یک سو در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ما اعلام می‌کنند که به انجام مسوولیت‌های خود در برداشتن تحریم‌ها متعهد هستند اما از سوی دیگر به اشکال مختلف تحریم‌های جدیدی را وضع می‌کنند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بر اساس تعهدات آن‌ها ما در روابط قانونی و تجاری و بین‌المللی با سایر کشورها آزاد هستیم ولی آن‌ها مانع‌تراشی می‌کنند. بی‌تردید اقدام آن‌ها دزدی بین‌المللی بوده و جمهوری اسلامی ایران اسلامی ایران در احقاق حقوق خود مصر است و حق خود را از آمریکا خواهد گرفت.
وی تأکید کرد: همان‌طور که در مورد قبل پس از سال‌ها پایداری موفق به گرفتن حق خود شدیم این‌ بار نیز ایستادگی کرده و حق خود را می‌گیریم.
به گزارش ایسنا، ایو رسیه در دیدار با ولایتی ضمن گفت‌وگو در رابطه با روابط دوجانبه در مواردی مانند بحران سوریه نیز گفت‌وگو کرد و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک بر حق قانونی ملت سوریه برای تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت خود تأکید و اعلام کرد: ملت سوریه به هر کسی که حقوق آن‌ها را به رسمیت بشناسد و از آن‌ها حمایت کند خوش‌آمد می‌گویند.
قائم‌ مقام وزیر امور خارجه سوییس نیز با بیان این که سفر او به تهران به منظور گفت‌وگو و همکاری با ایران به منظور مقابله با گروه‌های تروریستی است،‌ گفت: هدف از این دیدار اعلام حمایت سوییس از سوریه است که ما برای حل و فصل بحران در سوریه نیاز به هماهنگی و گفت‌وگو با ایران داشتیم.
کد مطلب : ۷۴۷۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.