۰

پنجمین سال محرومیت سوری ها از حج

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸
به گزارش عصر تعادل، وزیر اوقاف سوریه گفت: شهروندان سوری برای پنجمین سال متوالی توسط سعودی های وهابی ظالم از ادای فریضه حج محروم شدند.

محمد عبدالستار السید در سخنانی به مناسبت عید قربان افزود: ملت سوریه که قلبش با وطن دوستی می تپد و اهمیت حج را درک می کند با وجود تمام توطئه ها سرفراز می ماند.
 
وی اضافه کرد: این ملت می تواند از همه رنج ها عبور و همه توطئه هایی که علیه کشور، امنیت و ثبات آن طراحی می شود را ناکام کند.
 
السید گفت: اکنون پیام اصیل اسلامی در سرزمین شام است یعنی جایی که خار و خاشاک های خوارج که در پشت پرده اسلام، احساسات دینی ملت های عربی و اسلامی را به بازی گرفته بودند آشکار و مانند کف بر روی آب ظاهر شد.
 
وی تصریح کرد: این خوارج برای آلوده کردن چهره دین و مسلط کردن القاعده و دیگر گروه های تندرو احساسات مسلمانان و بویژه برخی مردم عادی را به بازی گرفتند.
 
وزیر اوقاف سوریه بیان کرد: صدها میلیون دلار برای ترویج و تبلیغ مفاهیم دروغین و اشتباه از اسلام به منظور تحریف جهاد و تکفیر مذاهب اسلامی هزینه شد و معیارها و مفاهیم را به هم زدند و فتواهای تکفیر و خونریزی صادر و مردم بی گناه را به نام دین قتل عام و آواره کردند.
 
السید افزود: دین اسلام مکارم اخلاق را به ارمغان آورد و قواعد دوست داشتن، نیکی، عدالت، مهربانی و خوش رفتاری را گسترش داد درحالی که برخی این دین را برای کشتن و جنایت، خشن و دینی برای خواری و ذلت می خواهند.
 
وی گفت: این گروه ها دست دوستی به سوی رژیم صهیونیستی دراز کردند و پرچمشان درکنار پرچم رژیم صهیونیستی قرار گرفت و اسلحه خود را به سینه فرزندان کشور نشانه رفتند با همراهی کردن با دشمن کینه خود را به مقاومت نشان دادند.
 
السید افزود: پایداری اسطوره ای سوری ها در سایه رهبری بشار اسد، آن ها را قادر ساخت که مکر دشمنان را به خودشان بازگردانند و از کشورخود پاسداری کنند.
کد مطلب : ۸۱۱۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.