۰

ساخت ماشین پرنده به وقوع می پیوندد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۴
به گزارش عصر تعادل، حسین آدینه: از دیرباز یکی از رویاهای بشر ساخت ماشین هایی بوده که بتوانند روی زمین مثل اتومبیل رفتار کرده و در هوا مثل جت پرواز کنند.
 
 رویای مهندسین به وقوع می پیوندد؛ ساخت ماشین پرنده برای المپیک 2020 توکیو
 

حالا مهندسین ژاپنی قصد دارند تا حدی جامه عمل به این رویای قدیمی بپوشانند و به حمل مشعل المپیک تابستانی 2020 توکیو کمک نمایند.

اگرچه چند سالی تا این رویداد مهم ورزشی باقی مانده، اما دست یابی به این رویا نیازمند زمان و تلاش بی اندازه ای است که تاکنون در تاریخ رخ نداده؛ ساخت یک ماشین پرنده که همزمان از پس جاده های آسفالت و تغییرات آب و هوایی بر بیاید.

گروه مهندسین توکیو که با نام Cartivator شناخته می شوند، شب و روز در حال تحقیق و توسعه روی ساخت این الگوی اولیه هستند. ماشین پرنده مورد بحث همچون یک هلیکوپتر، به صورت عمودی به پرواز در خواهد آمد و در عین حال با استفاده از چرخ های تعبیه شده روی سطوح افقی حرکت می کند.
 
 رویای مهندسین به وقوع می پیوندد؛ ساخت ماشین پرنده برای المپیک 2020 توکیو

گفتنی است هدف این تیم جسور به مراسم های رسمی المپیک محدود نشده و «سوباسا ناکامورا»، مدیر کارتیویتور قصد دارد به دستاوردهای خیالی جرج و جین جتسون دست یابد.
 
«ماسافومی میوا» یکی از مهندسین این گروه معتقد است: «اگر نوآوری های تکنولوژیک این پروژه بتواند به صورت بهینه از بازدهی باتری و سایر شاخه های مرتبط بهره ببرد، وسایل نقلیه مورد بحث آینده ی بشر را خواهند ساخت.»
 
 رویای مهندسین به وقوع می پیوندد؛ ساخت ماشین پرنده برای المپیک 2020 توکیو
 

گفته می شود الگوی اولیه ماشین پرنده، نزدیک به 3 متر طول و 1.2 متر عرض داشته و احتمالاً می تواند 50 کیلومتر مسافت را در ارتفاع 50 متری پرواز کند.
کد مطلب : ۸۹۹۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.