۱
حسن بيادي، فعال سياسي اصولگرا در گفت‌و‌گو با «عصر تعادل»:

كسي جز قاليباف در تهران شايستگي سرليستي ندارد/تركيب مجلس بهتر از مجلس قبل نخواهد بود/ از رد صلاحيت از هر جريان سياسي نبايد تعجب كرد/ این دوره هم اتفاق نامیموني در ائتلاف را شاهد خواهيم بود/ برخي به حضور حداكثري اميد بسته‌اند

تاریخ انتشار
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۵
كسي جز قاليباف در تهران شايستگي سرليستي ندارد/  این دوره هم اتفاق نامیموني در ائتلاف را شاهد خواهيم بود
 حسن بيادي، فعال سياسي اصولگرا معتقد است محمدباقر قاليباف تنها گزينه شايسته‌ براي سرليستي اصولگرايان است. با اين حال اين فعال سياسي باور دارد كه امكان ائتلاف ميان اصولگرايان همچون دوره‌هاي ديگر اندك خواهد بود. اما نكته جالبي كه بيادي به آن اشاره دارد بحث رد صلاحيت‌ها است. مساله‌اي كه پيش از اين اغلب باعث باز ماندن اصلاح‌طلبان از انتخابات مي‌شد اما بيادي تاكيد دارد كه نبايد از رد صلاحيت تعدادي از همه جناح‌هاي سياسي تعجب كرد.
*پيش بيني شما از مشاركت در انتخابات پيش رو چيست؟
در این انتخابات به نظر من هر اتفاقی محتمل است و با توجه به تعيين صلاحيت‌ها حتی از رد صلاحیت شدن تعدادى از همه جناح‌های سیاسی نباید تعجب کرد. جامعه سیاسی و اقتصادی و امور داخلی ما آشفته است و اختلاف برای تعیین و انتخاب سرلیست و دیگر اعضاء گروه جهت شرکت در رقابت  در میان همه گروه‌ها  دیده‌می‌شود و باید بپذیریم كه این آشفتگی سياسي و اقتصادي و بعضاً اجتماعي بايد کنترل و مدیریت شود. در واقع با این آشفتگی هر اتفاقی در نزديكي انتخابات مانند فتنه و عدم مشاركت عمومي و حضور حداقلى قابل تصور و پيش بيني مي‌باشد. نابسامانی‌هایی که از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی با حمایت استکبار جهانی مخصوصاً اسرائیل اتفاق می‌افتد واگر دير بجنبند نافرماني‌هاي اجتماعي گسترش مي‌يابد.
*به نظر شما با توجه به شرايط موجود تركيب مجلس آينده چگونه خواهد بود؟
باتوجه به شرايط این نوع انتخابات ناقص ترکیب مجلس بهتر از مجلس قبل نبوده و نتیجه‌ای بهتر از این نخواهد‌داشت. این گونه تصمیم‌گیری‌ها و سناریوهای انتخاباتی به دلیل نداشتن احزاب قدرتمند است و لذابرای احزاب فعلي کارکرد سیاسی به گونه‌ای تعریف نشده  که بتوانند به شکل قانونی در کسب قدرت شریک باشند. بنابراین جامعه سياسي ما به این روش‌هاي موجود یعنی باندبازی  و جناحی رو می‌آورند و این در حالی است که این روش‌های ابتدایی حتي در كشورهاي جهان سومي هم دیده نمی‌شود. بنابراین برای برون رفت از این معضلات جدی و اساسی و  اين نقشه‌هاي شوم دشمن بايستی با كم كردن اختلافات و توجه به همه نيروهاي ارزشمند و با بالابردن اعتماد و مشاركت حداكثري مردم  و منطقي نمودن كارکرد احزاب  و گروه‌های مختلف سياسي اين آسيب‌ها را كاهش  داد.  در غیر این صورت روز به روز وضع اگر بدتر نشود در همین وضعیت کنونی ثابت می‌ماند. مدیریت اجرايي در کشورمان جزیره‌ای است در صورتيكه جهان سومي‌ترين كشورهاي هم مديريت یکپارچه روي آورده و دراين راستا احزاب خود را فعال نموده اند.
*به نظر شما چقدر امكان ائتلاف ميان طيف‌هاي مختلف اصولگرا وجود دارد؟
امروز روز وحدت و همدلی، ایثار و گذشت و گسترش مهربانی است. باید با استفاده از همه منابع و نیروهای کشورمان و با تمسک به خرد جمعی از غرور كاذب  و منیت‌های شیطانی بگذریم و با تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف، سطح کشور عزیزمان را به قله‌های عزت و اقتدار و حكمت  تعالى بخشيم. اما در این چند دوره گذشته انتخابات‌ بعضی از دوستان اصولگرا دچار توهم شده‌اند و با تمامیت‌خواهی و بدون در نظر گرفتن شرايط روز کشور همچنان با این عقاید پوچ خود پیش می‌روند و در هر دور عدم موفقیت را در کارنامه سیاسی خود ثبت کرده‌اند. فکر می‌کنم در این دوره هم این اتفاق نامیمون در این ائتلاف قابل مشاهده است و متاسفانه امیدشان به حضور حداقلی مردم می‌باشد که پیروز انتخابات باشند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب مطالبه حضور حداکثری را دارند.
 * به نظر شما با توجه به چهره‌هايي كه در انتخابات اخير ثبت‌نام كردند، گزينه‌هاي سرليستي اصولگرايان را چه كساني مي‌دانيد؟
در بين كانديداى اصولگرايان در تهران فکر نمی‌کنم کسی جز آقای قالیباف شایستگی لازم را داشته‌باشد اگرچه توپخانه بعضی از احزاب برای تخریب ایشان شروع به شلیک کرده‌اند.
کد مطلب : ۱۴۶۵۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}