۵
اختصاصی/ یک پژوهش‌گر سینما در گفتگو با تعادل:

«برف» گزینه مناسب‌تری از «امروز» برای اسکار بود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۶
«برف» گزینه مناسب‌تری از «امروز» برای اسکار بود
«سعید مستغاثی» منتقد و پژوهش‌گر عرصه سینما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی وهنری «تعادل» با نزدیک شدن به جشن اسکار، درباره نماینده ایران در اسکار و مباحث پیروامون آن اظهار نظر کرد.
وی با تأکید بر اینکه فیلم‌های شریفی مانند «برف» هیچ‌گاه نمی‌توانند نظر آمریکایی‌ها را جلب کنند، گفت: شکست فیلم «امروز» از همان ابتدا کاملاً عیان بود چراکه استانداردهای سینمایی را نداشت و بسیار پایین‌تر از یک اثر متوسط بود.
این منتقد سینما بابیان اینکه اگر «برف» هم جای این فیلم به اسکار معرفی می‌شد بعید می‌دانم موردتوجه داوران آمریکایی قرار می‌گرفت چراکه باوجود داشتن استانداردهای سینمایی و جوایز متعدد بین‌المللی اثر شریفی است، افزود: تصمیم داوران برای ارسال فیلم «امروز» به اسکار تعجب‌برانگیز بود و من به داوران انتخاب فیلم به اسکار پیشنهاد می‌کنم؛ تنها برای یک‌بار قوانین انتخاب فیلم در اسکار را مطالعه کنند و بعد برای انتخاب نماینده ایران در این جشن پشت میز تصمیم‌گیری نشینند.
مستغاثی ادامه داد: هدف چیست؟ دورهم نشستن و گرفتن حق‌الجلسه؟ این دور همی‌ها مشکلی از سینمای ایران حل نخواهد کرد.
این پژوهش‌گر سینما در پایان صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه در نخستین بیانیه اسکار در سال ۱۹۲۵ گفته‌شده است ارزش‌ها و ایدئولوژی‌های آمریکا برایشان مهم است، اضافه کرد: اسکاری‌ها جلوی هرکسی فرش قرمز پهن نمی‌کنند!
یادآور می‌شود؛ دو فیلم سینمای «امروز» به کارگردانی رضا میر کریمی و فیلم «برف» به کارگردانی مهدی رحمانی و سرمایه گذاری «سعید عصمتی» ازجمله گزینه‌های نماینده ایران در اسکار بودند که امروز انتخاب و در همان ابتدای راه از گردونه داوری‌ها حذف شد.
جشن اسکار ۴ اسفندماه برگزار و نتایج داوری‌ها اعلام خواهد شد.
کد مطلب : ۲۸۰۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.