۸
علی سرتیپی در گفتگو با «تعادل» مطرح کرد:

ایجاد یک صنف منسجم کلید اصلی حل مشکل تهیه‌کنندگان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۲
ایجاد یک صنف منسجم کلید اصلی حل مشکل تهیه‌کنندگان
«علی سرتیپی» تهیه‌کننده، پخش‌کننده فیلم و سینمادار در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «تعادل» درباره دیر پرداخت سهم تهیه‌کننده‌ها از سود حاصل فروش فیلم‌ها، گفت: دخل‌وخرج سینمادارها به هم نمی‌خورد به همین دلیل سهم تهیه‌کننده و پخش‌کننده را دیرتر می‌دهند، البته به نظرم این اتفاقات به دلیل نبودن صنوف یعنی یک صنف متمرکز پخش‌کننده و یک صنف متمرکز تهیه‌کننده می‌افتد بنابراین باید تلاش کرد صنوف وارد کار شوند تا بلکه این مشکل حل شود.

مدیر سینما شکوفه و مدیرعامل موسسه پخش «فیلمیران»، ادامه داد: ما الآن دو الی سه گروه پخش‌کننده و چند گروه تهیه‌کنندگی داریم اگر این گروه‌ها باهم هماهنگ شوند می‌توانند حق و الحقوق خود را بگیرند اما متأسفانه این هماهنگی وجود ندارد.

به گفته سرتیپی باوجوداین مشکل کسی به‌طور علنی و کتبی شکایتی دراین‌باره ندارد و به‌نوعی همه با شرایط کنار آمده‌اند. واقعیت این است اگر این موضوع برای تهیه‌کنندگان تبدیل به بحران شده بود بیش از این‌ها به آن می‌پرداختند!

تهیه‌کننده «مدرسه موش‌ها»، افزود: شخصاً به‌عنوان یک پخش‌کننده و سینمادار تلاش می‌کنم سروقت سهم تهیه‌کننده‌ها را بدهم تا به این مشکلات مواجه نشویم، اما تعداد کم سالن‌ها و عدم هماهنگی دخل‌وخرج سالن‌های سینما سبب ایجاد این مشکلات شده است.

وی درباره طرح مکانیزه کردن فروش بلیت‌ها و ایجاد حسابی مشترک برای تهیه‌کننده، پخش‌کننده و سینمادار اظهارنظر کرد و گفت: اگر این طرح اجرایی شود و همزمان با خرید بلیت سهم هر یک از مُحقان پرداخت شود به‌یقین گامی اساسی برای اقتصاد سینما برداشته‌شده است هرچند اجرای کردن آن در شرایط کنونی امکان‌پذیر نیست.

سرتیپی بابیان اینکه این طرح به رشد سیستم بانکداری هم نیاز دارد، ادامه داد: کلید اصلی حل این مشکل در ایجاد یک صنف قوی و منسجم متشکل از تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان است تا بتوانند احقاق حق کنند.
کد مطلب : ۳۰۹۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.