۶
اختصاصی تعادل/ سرپرست گروه بدلکاری «سایه پنهان»:

مشکل بدلکارها در ایران عدم آگاهی از نوع کارشان است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۶
مشکل بدلکارها در ایران عدم آگاهی از نوع کارشان است
«تورج اجلی» سرپرست گروه بدلکاری «سایه پنهان» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «تعادل» گفت: گروه ما ۱۰ سالگی فعالیت خود را می‌گذراند و ۳۴ نفر خانم و آقا عضو این گروه هستند.

وی با بیان اینکه مدیریت این گروه را «ناصر عرب‌زاده» بر عهده دارد، افزود: عرب‌زاده این روزها در هند سر کار فیلم بالیوودی «ولکامبک ۲ » به کارگردانی «آنس بزمی» است.

اجلی افزود: سالی که گذشت کارهای زیادی انجام دادیم که از نمونه‌ای ایرانی آن می‌توان به «آخرین لحظه» ساخته پرویز جعفری و «شاید یک حادثه» اشاره کنم و از فیلم‌های خارجی می‌توانم از فیلم بالیوودی «ولکامبک ۱ و ۲ » به کارگردانی آنس بزمی نام ببرم.

با آقای «روحی چک» هم قرارداد بسته‌ایم که احتمالا سال دیگر کارمان شروع می‌شود. فیلم اکشن «تارات» به کارگردانی «پدرام بهرامی‌فر» هم در برنامه داریم. این فیلم حرکات اکشن زیادی دارد.

همچنین در سال ۹۴ فیلم سینمای «شکار قهرمان» را با پدرام بهرامی‌فر در ترکیه کار خواهیم کرد. برای انجام کارهای بدلکاری فیلم «سایه شوم» به تهیه‌کنندگی «مسعود جعفری» هم صحبت‌هایی شده، اما هنوز این همکاری قطعی نیست. و چند کار دیگر که بهتر است سال آینده درباره آن‌ها صحبت کنیم.

این بدلکار در ادامه با اشاره به شرایط کاری بدلکاران در ایران، گفت: بدلکاران در ایران مشکلی ندارند مشکل اصلی عدم آگاهی از نوع کار ما و فیلم اکشن در ایران است. سطح توانایی گروه‌های بدلکار ایرانی، فراتر از استانداردهای جهانی است. اگر فیلمسازها کمی بیشتر به این امر واقف باشند صحنه‌های اکشن بهتری را خلق خواهند کرد، باید به این درک برسند که می‌توانند در ایران هم فیلم اکشن بسازند.

وی با بیان اینکه بیمه شغل بدلکاری هنوز تصویب نشده است، اضافه کرد: البته اداره کار یک سال و نیم پیش قبول کرد بدلکاران را با ۱۷ سال کار مستمر بیمه و بازنشسته کند اما متاسفانه هنوز اجرای نشده است. این اتفاق باید روند کاری خودش را پشت سر بگذارد.

اجلی ادامه داد: ما ۱۶ سال است که در خانه سینما صنف داریم البته جذب عضو در این صنف از سوی مدیران آن سلیقه‌ای صورت می‌گیرد و هیچ متر و معیار مشخصی ندارد. مثلا از گروه ۳۴ نفر ما هیچ کدام عضو این صنف خانه سینما نیستند. البته خیلی هم تمایل به عضویت نداریم چون هیج امکانات و شرایط خاصی را برای ما در نظر نمی‌گیرند.
کد مطلب : ۳۲۳۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.