۰

​مراثی: زاینده‌رود روایتگر داستان اصفهان است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۷
به گزارش عصر تعادل، اصفهان محمود مراثی صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری دومین دوره از جشنواره دوسالانه سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود، اظهار کرد: واقعیتی که نباید از آن غافل باشیم اهمیت محیط‌زیست و تأثیر آن در زندگی ما است. محیط‌زیست امروز به یکی از مهم‌ترین مشکلاتی تبدیل شده که کل کشور و به ‌طور خاص اصفهان نیز با آن دسته وپنجه نرم می‌کند و لازم است این اهم مورد توجه همه‌ قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زاینده‌رود روایتگر داستان اصفهان است، ادامه داد: بحران خشک‌سالی در سال‌های اخیر صدمات بسیاری در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به شهر وارد کرده است. این مسئله در معاونت پژوهشی و مرکز افکار سنجی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن مهر تاییدی بر این امر است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان ادامه داد: جهاد دانشگاهی برای این بحران دغدغه داشته و برای حل آن با تمام نیرو و در تمام جهات فرهنگی، علمی، اجتماعی و... در حال تلاش هستیم.

وی افزود جشنواره دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود نیز در راستای همین تلاش‌ها و همچنین تداوم جریان‌های ادبی و تأکید بر امر خلاقیت و نقش صناعت در داستان کوتاه و با هدف کشف استعدادهای نو و تقدیر و حمایت از خالقان آثار ادبی برگزار می‌شود.

محمود مرآثی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از دوره اول این جشنواره گفت: در دوره پیش رو علاوه بر استقبال خوبی که از جشنواره شده و همچنین حمایت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، از حمایت مرکز آفرینش‌ها ادبی قلمستان در سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری نیز برخوردار هستیم.
کد مطلب : ۱۰۵۸۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.