۰

مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» آغاز شد

تاریخ انتشار
جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۴
به گزارش عصر تعادل، «دونالد ترامپ» پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تا ساعاتی دیگر رسما قدرت را از «باراک اوباما» تحویل خواهد گرفت.

این میلیاردر نیویورکی چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود و با بسیاری از سیاست‌های دولت کنونی اعلام مخالفت کرده است. تشریفات انتقال قدرت به دولت جدید از شب گذشته آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.
مرحله اصلی انتقال قدرت، مراسم ادای سوگند است که امروز ساعت 8 شب در کاخ سفید برگزار می‌شود.

برنامه کلی مراسم تحلیف، با اهدای گل و ادای احترام ترامپ به نظامیان کشته شده این کشور در قبرستان ملی «ایرلینگتون» در ساعت 3:30 عصر به وقت واشنگتن (یک بامداد به وقت تهران) قبل از آغاز مراسم «خوشآمد گویی» آغاز خواهد شد.

در ادامه پوشش زنده روند انتقال قدرت در آمریکا آمده است:

*************

18:10  «مایک پنس» معاون ترامپ وارد کاخ سفید شده و مورد استقبال «جو بایدن» معاون اوباما قرار گرفت.

18:00  وی بعد از بجا آوردن آیین‌های مذهبی، کمتر از نیم ساعت دیگر برای دیدار با اوباما وارد کاخ سفید شده و سپس راهی مراسم تحلیف می‌شود. «باراک اوباما» برای تحویل کاخ سفید آماده می‌شود.

17:35  ترامپ در آغاز تشریفات مراسم ادای سوگند و به رسم روسای جمهور سابق برای دعا به همراه همسرش در کلیسای سنت جان حضور پیدا کرده است.

17:00  مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا امروز جمعه 20 ژانویه (1 بهمن) در شهر واشنگتن پایتخت ایالات متحده آغاز شد.
کد مطلب : ۱۰۷۹۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.