۰

نشست آستانه امروز آغاز می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۰
به گزارش عصر تعادل، نشست آستانه با شرکت هیات‌هایی از ترکیه، ایران، روسیه، دولت سوریه و مخالفان آن و نیز سازمان ملل متحد، امروز به منظور مذاکره در مورد ادامه آتش‌بس در سوریه و آینده این کشور آغاز به‌کار می‌کند.

نشست بین‌المللی سوریه، با حضور هیات‌هایی از ترکیه، ایران، روسیه، دولت سوریه و مخالفان آن و «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، امروز- دوشنبه- در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

در این راستا هیات نمایندگان نظامی معارضان سوری برای شرکت در این نشست، روز گذشته وارد قزاقستان شدند. این هیات پس از ورود، نخست جلسه ‌ی برای ارزیابی آخرین وضعیت برگزار کرده و سپس با هیات ترکیه، که در رأس آن «سدات اونال» معاون مشاور ارشد وزیر خارجه قرار دارد، دیدار و در مورد نشست امروز تبادل نظر کردند.

پس از این جلسه، معارضان سوری با گروهی از دیپلمات‌های کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و دانمارک نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.

ترکیه و روسیه به عنوان ضامن‌های آتش‌بس سوریه که در تاریخ ۳۰ دسامبر برقرار شد، به عنوان دو هیات اصلی در نشست آستانه محسوب می‌شوند.

هیات نظامی معارضان سوری نیز که قرار است در این نشست بین المللی شرکت کنند، از ۱۴  عضو مهم گروه‌های مسلح و نماینده ستاد فرماندهی جبهه جنوبی «ارتش آزاد سوریه» تشکیل می‌شود. در رأس این گروه نیز «محمد علوش» سرکرده گروه تندروی «جبش‌الاسلام» به عنوان بزرگ‌ترین گروه مسلح قرار دارد. هیات دیگری حدود ۴۰ نفر، متشکل از مشاوران حقوقی، سیاسی و رسانه‌ای هیات معارضان را همراهی خواهند کرد.

طبق این گزارش، هیات‌های ایران، روسیه و ترکیه در نشست سه‌جانبه آستانه که، روز گذشته برای هماهنگی درباره مذاکرات صلح سوریه در هتل «ماریوت» پایتخت قزاقستان برگزار شد، درباره برنامه مذاکرات با گروه‌های مسلح و سیاسی معارض سوری توافق کردند.

منابع روسی اعلام کردند، نشست آستانه مقدمه‌ای برای از سرگیری مذاکرات متوقف شده صلح در ژنو است که براساس برنامه اعلام شده هشتم فوریه با نظارت سازمان ملل متحد در ژنو آغاز خواهد شد.
کد مطلب : ۱۰۸۴۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.