۰

​لابی مردان برای عدم استخدام زنان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۲
به گزارش عصر تعادل، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: بسیاری ازمواقع استانداری‌ها پیگیرانتصاب مدیران زن دردستگاه‌ها هستند، اما مسئولان دستگاه‌ها ازاین کار استقبال نمی‌کنند، ازسوی دیگرلابی‌های مردانه وجود دارند، یعنی گروه مردان مدیرحاضر نیستند یکی ازکرسی‌های خود را در اختیار زنان قراردهند.
 
فهیمه فرهمندپور افزود: لابی‌های مردانه در برخی از حوزه‌ها بسیارجدی عمل می‌کند. این وضعیت بیشترجنبه اجتماعی- فرهنگی دارد. گاهی اوقات نیز مدیران مرد نسبت به حضور زنان در مناصب مدیریتی احساس نگرانی می‌کنند. از جمله نشانه‌های این نگرانی این است که وقتی انتصاب یک زن مطرح می‌شود، رزومه کاری با چنان وسواسی بررسی می‌شود که اصلا با نحوه انتصاب مدیران مرد قابل مقایسه نیست.
 
فرهمندپور درباره پست‌های خالی کارشناسان امور بانوان فرمانداری‌ها نیز گفت: پرشدن پست‌های استخدامی تابعی از برنامه‌ریزی‌های کلان دولت است، بنابراین وزارت کشور یا استانداری نمی‌توانند مستقل از برنامه‌ها وسیاست‌های ملی دولت عمل کنند. استخدام دولتی بسیارمحدود است و پر شدن پست‌های خالی تابعی از این محدودیت است، البته در همین شرایط هم تغییراتی در خصوص پست‌های خالی کارشناسان امور بانوان فرمانداری‌ها داریم؛ چه با جابه‌جایی نیروها و چه تعیین تکلیف شرکت‌کنندگان آزمون‌های قبلی و فعلی البته این روند بسیار کند است.
 
او با بیان اینکه درحوزه مقدورات وزارت کشور اتفاقات خوبی رخ داده است، اظهارکرد: دربازنگری که سال ۹۴ و اوایل سال ۹۵ اتفاق افتاد و ابلاغ شد، به رغم اینکه بسیاری ازبخش‌ها در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها کوچک و ادغام شد و زمزمه‌هایی در زمینه کوچک‌سازی و ادغام پست‌های حوزه بانوان وجود داشت، اما این حوزه در استانداری‌ها هم جایگاه محکم‌تر و هم تشکیلات بهتری پیدا کرد، از جمله اینکه پیش از این تنها در ۱۱ استان پست، معاون مدیرکل اموربانوان داشتیم اما درحال حاضر تمام استان‌ها پست معاونت را دارند.
 
در برخی فرمانداری‌ها به‌ویژه فرمانداری‌های کوچک و تازه تاسیس، پست کارشناس اموربانوان پیش‌بینی نشده بود اما درحال حاضرتمام فرمانداری‌ها این پست را پیش‌بینی کرده‌اند. درفرمانداری‌های ویژه حتی دو پست به امور بانوان اختصاص پیدا کرده و علاوه برکارشناس، کارشناس مسئول اموربانوان هم پیش‌بینی شده است. به گزارش ایسنا، فرهمندپور در ادامه گفت: مشاور امور بانوان در فرمانداری‌ها، یک عنوان انشایی است و پست ندارند. ما هم چندان درصدد افزایش عناوین فاقد پست نیستیم، بنابراین ترجیح می‌دهیم پست‌های کارشناس امور بانوان با نیروهای کارآمد پرشود نه اینکه عنوان مشاور به جای کارشناس مطرح شود.
کد مطلب : ۱۱۰۸۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.