۰

گورباچف به اشتاین‌مایر تبریک گفت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۰
گورباچف به اشتاین‌مایر تبریک گفت
به گزارش عصر تعادل، میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی سابق در پیامی انتخاب فرانک والتر اشتاین‌مایر را به عنوان رئیس‌جمهوری آلمان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه میان برلین و مسکو در دوره اشتاین‌مایر حفظ شود.
گورباچف در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری آلمان نوشت: اجازه دهید انتخاب شما به عنوان رئیس‌جمهوری فدرال آلمان را تبریک بگویم. من اطمینان دارم که فعالیت شما در این سمت جدید نه تنها برای کشورتان بلکه برای اروپا و سراسر جهان مفید خواهد بود.
آخرین رهبر شوروی سابق تأکید کرد که اطمینان دارد روند بهبود روابط دو کشور در دوران اشتاین‌مایر نیز ادامه خواهد داشت و موارد بسیاری در فضای سیاسی اروپا برای این امر وجود دارد.
گورباچف دیدارهای قبلی خود با اشتاین‌مایر را مثبت دانست و برای دیدار مجدد با وی ابراز امیدواری کرد.
پیش از این، رئیس‌جمهوری روسیه با ارسال پیامی به فرانک والتر اشتاین‌مایر، ضمن تبریک به وی به مناسبت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهوری آلمان نسبت به برقراری تعاملی سازنده میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.
پوتین در این پیام تبریک از رئیس‌جمهوری جدید آلمان برای سفر به روسیه دعوت به عمل آورد.
بر اساس بیانیه‌ای که از سوی سرویس مطبوعاتی کرملین صادر شد، پوتین بر تعهد خود در قبال تعامل سازنده با برلین در خصوص موضوعات مهم در روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی تأکید کرد.
وی همچنین ابراز اطمینان کرد که اقدامات رئیس‌جمهوری جدید آلمان فرآیند بهبود روابط مسکو و برلین را تسهیل بخشیده و به همکاری مفید در حوزه‌های مختلف مطابق با منافع دو طرف منجر خواهد شد.
کد مطلب : ۱۱۲۶۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.