۰

​آموزش‌های نوین برای تفنگداران دریایی آمریکا

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۱
به گزارش عصر تعادل، با باز شدن پای تفنگداران دریایی به عرصه جنگ‌های الکترونیک و نبرد سایبری، نحوه آموزش نیروهای جدید، مورد تردید فرماندهان این نیرو است.
 
 آموزش‌های نوین تفنگداران دریایی

تفنگداران دریایی به آموزش‌های دشوار و پیچیده و آماده‌سازی‌های جسمانی طاقت‌فرسا مشهورند. اما در دنیای جدید و با پیش آمدن جنگ‌های نوین، یکی از چالش‌های پیش روی تفنگداران دریایی و به‌خصوص واحد آموزش این یگان، پاسخ به این سؤال است که نیروهای متخصص سایبری را چگونه باید آموزش دهند؟

ژنرال جیسن بوهم (BG. Jason Bohm)، فرمانده آموزش تفنگداران، در حال حاضر بر روی این مسئله کار می‌کند که آن تعداد از نیروهای تفنگداران دریایی که به‌طور ویژه برای مشاغل خاص تربیت می‌شوند، چگونه باید آموزش ببینند و این مسئله شامل حال نیروهای جنگ الکترونیک، متخصصان سایبری و نیروهای ویژه عملیات اطلاعات نیز می‌شود. مسئله مطرح‌شده به آن دلیل دارای اهمیت فزاینده است که این زمینه‌ها، برای جنگ‌های آینده به‌طور ویژه دارای اهمیت حیاتی است.

بوهم، که پیش‌ازاین مسئول آموزش نیروهای ویژه واکنش سریع زمینی-هوایی بوده است می‌گوید:« هنوز در حال کار بر روی این مسئله هستیم که چگونه می‌توانیم جنگجویان سایبری را به بهترین نحو تربیت کنیم. ما بخشی از گروهی هستیم که قصد دارد برنامه‌ها را مطابق با نیازهای عملیاتی نیروهای پیش رو تنظیم کند.»

در مصاحبه‌ای که اخیراً با او انجام‌شده است، بوهم در پاسخ به این سؤال که با افزایش سطح وابستگی جنگ‌های آینده به فناوری، آیا همچنان تأکیدی که در تفنگداران دریایی بر آمادگی جسمانی می‌شود در مورد تفنگداران متخصص نیز موردنیاز است یا خیر پاسخ داد: «مسلماً موردنیاز است. این موارد یکدیگر را تکمیل می‌کنند. تاریخ نشان داده است کسانی که ازنظر بدنی آماده‌ترند، ازنظر ذهنی نیز توانمندی بالاتری دارند. آن‌ها می‌توانند در شرایط چالش‌برانگیز بهتر کار کنند. ذات جنگ چالش‌برانگیز است. در جنگ، نیروها باید همه شرایط را تاب بیاورند و از منظر بدنی، ذهنی، عقیدتی و روحی آماده باشند. پس چه در یک اتاقک در پنتاگون نشسته باشید و در حال فرماندهی پهپاد باشید یا در حال انجام نبرد تن‌به‌تن، شما نیاز به آمادگی جسمانی و ذهنی به‌طور همزمان دارید.این برای دستیابی به اهداف عملیات به‌طور مشخص موردنیاز است.»
کد مطلب : ۱۱۳۹۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.