۰

اعلام آتش بس در طرابلس

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۴
به گزارش عصرتعادل، به دنبال نشست «احمد حمزه» عضو شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی با وزیران کشور و دفاع، استانداران مصراته و طرابلس و هیأتی از شیوخ و سرشناسان مصراته، دستیابی به توافق آتش‌بس فوری در طرابلس اعلام شد.

خبرگزاری آناتولی با اعلام این خبر افزود که به موجب این توافقنامه، گردان 301 وابسته به وزارت دفاع و اداره امنیت طرابلس مامور تأمین امنیت مقر وزارت کشور و همچنین تیپ 17 وابسته به امنیت مرکزی نیز مامور تأمین امنیت جاده فرودگاه شدند.

همچنین گردان 14 و 155 وابسته به گارد ریاستی نیز مامور تأمین امنیت کاخ‌های الضیافه و آزادی تمامی بازداشت‌شدگان شدند.

همچنین توافق بر سر تشکیل یک کمیته از وزارت کشور و دفاع برای پیگیری تخلیه تمام پایگاه‌ها از گروه‌های مسلح و استقرار مجدد این گروه‌ها در خارج از پایتخت ظرف کمتر از 30 روز صورت گرفت.

شورای شهر طرابلس نیز اعلام کرد که در درگیری‌های روز چهارشنبه در پایتخت سه نفر کشته و 5 نفر نیز زخمی شدند.

یک گروه وابسته به دولت وفاق ملی روز چهارشنبه کنترل کاخ‌های الضیافه که دولت «الإنقاذ» آن را مقری برای خود قرار داده بود، به دست گرفت.

گروه «الردع و التدخل» وابسته به دولت وفاق ملی یک قطعه فیلم در فیس‌بوک منتشر کرد که نشان می‌داد کنترل کامل کاخ‌های الضیافه را به دست گرفته‌اند.

از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی در فوریه سال 2011، لیبی با هرج و مرج و ناامنی و بحران سیاسی مواجه است.
کد مطلب : ۱۱۸۶۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.