۰

پوتین: منشاء حمله سایبری اخیر آمریکا بود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۸
به گزارش عصر تعادل، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه گفت: روسیه هیچ ارتباطی با حمله سایبری جدید ندارد و منشاء آن آمریکا بوده است.

پوتین با اشاره به اینکه هیچ حمله سایبری در آمریکا گزارش نشده این مورد را نشانه ای بر دست داشتن واشنگتن در این رویداد دانست.

رئیس جمهوری روسیه گفت: این بدافزار توسط آژانس های اطلاعاتی درست شده که می تواند علیه آنها اقدام کند.

روز جمعه یک حمله بزرگ سایبری در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مخابره شد. در این حمله وسیع یک «باج‌افزار» به کامپیوتر نهادهای چندین کشور دنیا، فعالیت این موسسات را به حال تعلیق درآورد. باج‌افزار به نوعی از بدافزار گفته می‌شود که در آن هکر از قربانی حمله تقاضای باج می‌کند.

در حمله روز جمعه ۲۲ می، باج‌افزار شناخته شده WannaCry کامپیوترها را قفل می‌کند، مانع از دسترسی به اطلاعات می‌شود و با نمایش پیامی روی صفحه کامپیوتر درخواست پول اینترنتی (بیتکوین) می‌کند.

نهادهای مختلف در کشورهایی از جمله آمریکا، بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، روسیه، اوکراین، تایوان و ویتنام چنین حمله‌ای را گزارش کرده‌اند اما هنوز روشن نیست آیا این حملات یکپارچه و هماهنگ بوده یا نه.

«یاکوب کروستک» پژوهشگر امنیت سایبری در انگلیس در توئیتی گزارش کرد که ۳۶ هزار نوع مختلف از این باج‌افزار را در اینترنت شناسایی کرده است.
کد مطلب : ۱۲۷۸۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.