۰

لامونث: مواضع ترامپ در قبال ایران، اشتباه بود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
به گزارش عصرتعادل، «لرد نورمن لامونث» نمایند ویژه دولت انگلیس در امور تجاری با ایران در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «بلومبرگ» پیرامون انتخاب مجدد «حسن روحانی» و سخنان اخیر «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا گفت: «روحانی در زمان تبلیغات انتخابات به صراحت نه تنها از سرمایه گذاری وسیع در کشورش خبر داد بلکه بر بهبود روابط با کشورهای جهان سخن گفت و حتی به ویژه به عربستان نیز اشاره کرد و گفت که نیازی به خصومت بین دو طرف نیست.»

وی درباره سخنان شب گذشته ترامپ در عربستان و با انتقاد از وی گفت: «ترامپ با سخنان خود در عربستان نشان داد که اشراف کافی را به سخنان روحانی نداشته است. هرگونه تهدید خصمانه علیه ایران بازتاب مثبتی نخواهد داشت. چرا نباید رویکردی مثبت در قبال ایران داشت؟ ایران کشوری بوده که از سوی همسایگان عرب خود در گذشته مورد تاخت و تاز قرار گرفت و تسلیحات نظامی در اختیار دشمان این کشور قرار گرفت.»

وی درباره تمرکز دولت جدید روحانی و پاسخ به لفاظی‌های ترامپ گفت: «محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران جواب ترامپ را محتاطانه داد. روحانی خواهان حذف تحریم‌های غیر هسته‌ای علیه کشورش است و باید در این مسیر گفت‌و‌گوهای مستقیم با طرف‌های اروپایی و همکاری آمریکا داشته باشد. این وظیفه‌ای دشوار است. البته او تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد.
کد مطلب : ۱۲۸۶۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.