۰

"گروه انتحاری" جان غیرنظامیان را در فیلیپین از دست داعش نجات می‌دهد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۳
به گزارش عصر تعادل، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، گروه انتحاری در دو هفته گذشته موفق شده تا جان بیش از ۵۰۰ غیرنظامی را در ماراوی، جزیره‌ای در میندانائو نجات دهد. این منطقه تحت کنترل نیروهای مرتبط با داعش است.
"ساریپادا پاکاسوم"، یکی از اعضای این گروه گفت: این گروه نخستین ماموریت خود را زمانی آغاز کرد که اوضاع بسیار خطرناک بود و بسیاری از اعضای گروه حین تلاش برای نجات جان مردم با شلیک گلوله کشته شدند.
وی ادامه داد: گروه به صورت مداوم زیر گلوله نیروهای افراطی است؛ نیروهایی که منطقه را گرفته‌اند. اکثر ساکنان این منطقه مسلمان هستند. زمانیکه ما تلاش می‌کنیم تا مردم را نجات دهیم به ما شلیک می‌کنند. آنها به مواضع ما شلیک می‌کنند و این واقعا خطرناک است. به همین دلیل از منطقه خارج می‌شویم و فقط برای نجات جان مردم باز می‌گردیم.
تلاش‌ها برای نجات جان هزاران غیرنظامی که میان درگیری نیروهای دولتی و شبه نظامیان گیر افتاده‌اند، پس از یک آتش بس چهار ساعته موقت، روز یکشنبه با شکست روبه‌رو شد چون این روند کمتر از یک ساعت نقض شد و درگیری آغاز شد. این آتش بس برای نجات جان افرادی چون اعضای گروه انتحاری برقرار شده بود.
سخنگوی رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش قبول نکرد تا وارد مناطق پر مخاطره شود. ۱۲۰ شبه نظامی و ۳۷ نیروی دولتی کشته شدند و گمان می‌رود که ۱۹ غیرنظامی نیز به دست نیروهای شبه نظامی اعدام شده باشند.
شهردار ماراوی به خبرنگاران گفته که احتمال می‌دهد حدود ۱۰۰۰ غیرنظامی از منطقه نجات داده شده باشند اما روز یکشنبه فقط ۱۷۰ غیرنظامی نجات پیدا کردند. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز این تعداد فقط ۱۳۴ نفر است.
سخنگوی کمیته مدیریت بحران ماراوی نیز گفت: ۲۰۰۰ نفر پس از ۱۳ روز بدون غذا نیازمند کمک سریع هستند.
کد مطلب : ۱۲۹۳۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.