۰
نماینده مردم شیراز:

قانون بدون مقبولیت، تاثیرگذار هم نیست

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۳
به گزارش عصرتعادل، مسعود رضایی پنجشنبه در مراسم بزرگداشت روز استاندارد و تجلیل از واحدهای استاندارد نمونه استان فارس، گفت: مهمترین رکن حاکمیت سیاسی، مقبولیت قانون است؛ اگر قانونی که از جایگاهی به‌نام مجلس برخاسته، همه شرایط قانونی تصویب را طی کند اما مقبولیت نداشته باشد، تاثیرگذاری هم نخواهد داشت.
وی با بیان این‌که «قبل از آن‌که مسئله‌ای موضوعیت قانونی پیدا کند، جامعه باید با ویژگی‌های آن آشنا شود»، گفت: گاهی ما قانونی را اجرا نمی‌کنیم تا پیامدهایش را نبینیم؛ به‌دلیل آن‌که علی‌رغم وجود آموزشگاه‌ها، ابزارهای اطلاع‌رسانی و رسانه‌های مختلف در جامعه و آموزش ضعیف هستیم.
وی با بیان این‌که «مبحث استاندارد سال‌ها در جامعه مطرح بود اما لزوم آن حس نمی‌شد»، گفت: طی سال‌های گذشته در بخش‌هایی تقلیدی عمل کردیم؛  ما پایه‌های قانون را از جایی گرفته‌ایم و قبل از آن‌که باصطلاح بومی‌سازی شود به‌دنبال این بودیم که به شکل دستوری اجرایی کنیم؛ به همیت دلیل جامعه بسیاری از مسائل را نمی‌پذیرد.اگر آموزش مناسب را با استفاده از دستگاه‌های مختلف و سازمان‌های خبر رسانی که بودجه‌های عظیمی را می‌بلعند و مشخص نیست چه می‌کنند، دنبال کنیم، جامعه‌پذیری ایجاد خواهد شد.
نماینده‌ مردم شیراز با این عقیده که «استاندارد باید در تمام شئون زندگی وجود داشته باشد»، تصریح کرد: قبل از جاری کردن استاندارد باید دلیل الزام آن در جامعه حس شود نه این‌که تنها به یک مهر استاندارد اکتفا کنیم.
وی با اشاره به این‌که «در برخی موضوعات استاندارد سخت‌گیری‌های غیرضروری را دنبال کرده و باعث ایجاد بعضی رویه‌ها می‌شود»، گفت: در نظارت بر آسانسور مرسوم است که کارشناسان بدون استثنا در مرتبه اول بازدید تیک منفی را می‌زنند و عده‌ای هم از این موضوع به نفع خود استفاده کرده‌اند.
وی در عین‌حال معتقد است که «وضعیت استاندارد در ایران به نسبت سال‌های گذشته بسیار بهتر شده و روند رو به بهبودی را طی می‌کند»، گفت: باید پذیرفت که پیکره تشکیلات سیاسی کشور ما استاندارد نیست.
رضایی با اشاره به بازدیدهایی که از برخی کشورها داشته است، گفت: کشورهایی که در بسیاری از شاخص‌ها عقبت‌تر از ما بودند به دلیل توجه به استانداردها، وضعیت بهتری نسبت به ما دارند؛ ما علی‌رغم تمام تلاش‌ها و اقدامات موثر، هنوز از رشد و توسعه‌ای مطلوب برخوردار نیستیم.
وی تاکید کرد: مشکلات ما در ساختار است؛ زیرا استانداردها را در ساختارها رعایت نکرده‌ایم.
کد مطلب : ۱۳۳۹۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.