۰

روسیه، انگلیس را تهدید کرد: به یک کشور اتمی هشدار نده

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴
روسیه، انگلیس را تهدید کرد: به یک کشور اتمی هشدار نده
به گزارش خبرگزاری عصر تعادل، زاخاروا سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه در واکنش به ضرت الاجل انگلیس،این کشور را تهدید کرد و هشدار داد که روسیه قدرت اتمی است و هیچ کشوری نمی تواند با یک قدرت اتمی به زبان هشدار حرف بزند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تهدید کرد که تمامی رسانه های انگلیسی را از کشور روسیه اخراج می کند این تهدید پس از ان اعلام شد که دولت انگلیس گفته بود که اگر شواهدی دال بر دست داشتن مسکو در حمله شیمیایی به جاسوس دو جانبه سابق روس در انگلیس بیابد مجوز فعالیت شبکه خبری "راشاتودی" را لغو می‌کند.

جنگ لفظی روسیه و انگلیس پس از آن شدت گرفت که لندن به روسیه تا نیمه شب روز سه شنبه زمان داد تا این مساله را شرح دهد که چگونه یک عامل شیمیایی دوران شوروی علیه یک جاسوس سابق و دخترش به کار رفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اداره تنظیم مقررات رسانه‌های انگلیس اعلام کرد که راشاتودی مجوز فعالیتش در انگلیس را از دست می‌دهد اگر که دولت ترزا می، نخست وزیر متوجه شود که مسکو در این حمله دست داشته است.

راشاتودی از قول ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گزارش داد: اگر از فعالیت راشاتودی در انگلیس جلوگیری به عمل آید، روسیه نیز مقابله به مثل می‌کند و هیچ رسانه انگلیسی در روسیه دیگر حق فعالیت ندارد.

زاخارووا در جریان صحبت با کانال تلویزیونی روسیا ۱ همچنین به دولت انگلیس هشدار داد که هیچ کس نباید یک قدرت اتمی را تهدید کند.

وی همچنین جلسه پارلمان انگلیس را درباره این حمله به این جاسوس سابق "یک نمایش" توصیف کرد و گفت: هیچکس نباید در پارلمان هیچ کشوری وارد شود و بگوید من ۲۴ ساعت به روسیه زمان داده‌ام. تلاش نکنید ما را بترسانید. زمانی که یک نهاد خارجی در یک کشور که توسط مردمی که کاری با سیاست خارجی ندارند اداره می‌شود و این شغل برمبنای پوپولیسم ایجاد شده، تنها می‌خواهند حرف‌های ترسناک بزنند.

ماریا زاخارووا اظهار داشت: ترزا می نخست وزیر انگلیس شواهد واقعی برای محکوم کردن روسیه در پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال در دست ندارد.
زاخارووا افزود: هیچ ساز و کار قانونی از طرف دولت انگلیس در پرونده مسمومیت اسکریپال بکار گرفته نشده است.

زاخارووا گفت: تمام این رویدادها را می توان نمایشی با اتهام های اثبات نشده توصیف کرد، برای آنها (مقام های انگلیسی) اقدام به ترساندن امری عادی است، اما نمی توانند روسیه را بترسانند.
وی خاطرنشان کرد: این مساله را نمی توان حادثه خواند بلکه یک اقدام دسیسه جویانه بین المللی است.
زاخارووا همچنین به پرونده های مرگ بوریس برزوفسکی و آلکساندر لیتویننکو در انگلیس اشاره کرد و افزود: چرا این پرونده ها تا این اندازه سری و محرمانه هستند.

به گزارش خبرآنلاین، سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روسیه که در بریتانیا زندگی می‌کند، هفته گذشته به همراه دخترش، بیهوش روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبوری پیدا شد.
براساس ادعای رسانه های انگلیسی، حال هر دو وخیم است و پلیسی که اولین بار آنها را پیدا کرد نیز در بیمارستان بستری است.
اسکریپال 66 سال دارد و سال 2010 میلادی در یک تبادل جاسوسی میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد؛ در آن معاوضه، مسکو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.
اسکریپال پیشتر مامور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال 2006 میلادی به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد. او متهم بود که هویت جاسوسان روسی در اروپا را به سازمان جاسوسی ‌ام.ای.6 می دهد.
کد مطلب : ۱۳۷۶۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.