۰

برداشت اشتباه؛ کی‌روش نمی‌خواهد لیگ تعطیل شود

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۸
برداشت اشتباه؛ کی‌روش نمی‌خواهد لیگ تعطیل شود
به گزارش خبرگزاری عصر تعادل، خواسته، همان خواسته چهار سال قبل است. حرف، همان حرف و استراتژی دقیقا همان استراتژی اتخاذ شده برای جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل. کی‌روش نگاهی متفاوت به ملی‌پوشان شاغل در لیگ ایران دارد و برای آماده شدن آنها در روسیه درخواست تکراری خودش را بار دیگر مطرح کرده است. او از باشگاه‌ها خواسته که بازیکنان ملی‌پوش لیگ‌برتری بیشتر در اختیار تیم‌ملی باشد. دلیل کی‌روش هم این است که برای تقابل با ستاره‌های پرتغال و اسپانیا، بازیکنان نیاز به سطحی متفاوت از آمادگی دارد. 

سرمربی تیم ملی بعد از دیدار مقابل الجزایر از آمادگی کمتر بازیکنان داخلی گفت و لازمه تغییر این شرایط را هم بیشتر در اختیار تیم‌ملی بودن آنها دانست. همین حرف باعث شد که دوباره چالش قدیمی بین او و مربیان لیگ‌برتری به وجود بیاید. مربیانی مثل برانکو، شفر و علی دایی که سهم زیادی در حضور ملی‌پوشان در تیم‌ملی دارند. شاید در نگاه اول مربیان لیگ‌برتری اینطور استنباط کردند که خواسته کی‌روش تعطیل شدن لیگ است! حتی جالب اینجاست که بعد از درخواست کی‌روش از مسئولان وزارت ورزش، آنها نیز تصور چنین خواسته‌ای از سوی کارلوس را داشتند. اما مرد پرتغالی نیمکت تیم‌ملی همه اصرارش روی در اختیار داشتن بازیکنان لیگ‌برتری در اردوهای آماده‌سازی پیش‌رو است. اردوی مهم تیم‌ملی در کشور ترکیه که با دو بازی تدارکاتی همراه خواهد بود، همزمان شده با دور دوم لیگ‌قهرمانان آسیا.
در حالی که صعود استقلال و پرسپولیس هم به نظر قطعی می‌رسد و در آن مقطع از زمان باشگاه‌ها نیز خیلی سخت می‌توانند از خواسته خودشان و البته طرفداران‌شان بگذرند و ستاره‌های‌شان را در اختیار تیم‌ملی قرار دهند. از طرفی کی‌روش هم مخصوصا در خط دفاعی در حال آزمایش کردن دیگر مهره‌های تیمش است تا در کنار سیدجلال و پژمان منتظری و مرتضی پورعلی‌گنجی، مهره‌های دیگری هم برای تقابل با غول‌های خط حمله ماتادورها و پرتغالی‌ها داشته باشد.
در نهایت به نظر تصمیم نهایی به عهده مسئولان بلندپایه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال خواهد بود تا مشخص شود نگاه ملی به سمت اهمیت لیگ قهرمانان آسیا سوق پیدا خواهد کرد، یا خواسته‌های کی‌روش که اتفاقا در راستای آماده‌سازی تیم‌ملی است؟
کد مطلب : ۱۳۷۷۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.