۰

سفرای کشورهای فرانسه، بلژیک و هلند با ظریف دیدار کردند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
همچنین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد دهمین گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه در خصوص اجرای برجام روز گذشته (۲۶ تیر ۱۳۹۷) تقدیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین افزود: در گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه خاطر نشان شده است که تحولات سه ماهه اخیر کاملا متاثر از اقدام غیرقانونی و یکجانبه دولت آمریکا در خروج از برجام در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ بوده است. در این گزارش، ضمن اشاره به تشدید اقدامات و رویکرد خصمانه دولت آمریکا علیه ایران در دوره مسئولیت رئیس جمهور کنونی این کشور و نقض مکرر تعهدات دولت آمریکا وفق برجام، اقدامات دولت آمریکا طی سه ماهه اخیر و پس از سخنرانی اختصاصی رئیس جمهور این کشور راجع به سیاست جدید این کشور در قبال ایران در ۱۸ اردیبهشت، تشریح شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: در بخش دیگری از دهمین گزارش سه ماهه، اقدامات وزارت امور خارجه در خصوص پیگیری مطالبات بر حق جمهوری اسلامی ایران و با استفاده از کلیه ظرفیت های موجود، از جمله مذاکرات وزیر امور خارجه با وزرای خارجه کشورهای عضو برجام، برگزاری دو نشست کمیسیون مشترک در سطح وزراء و معاونین، تشکیل جلسات متعدد کارشناسی با سایر طرف های برجام به منظور بررسی چگونگی جبران آثار خروج آمریکا از برجام از سوی این کشورها، تشریح شده و به تعهدات و اقدامات طرفهای دیگر برجام برای استمرار انتفاع ایران از مزایای لغو تحریم ها، اشاره شده است.
قاسمی خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این گزارش نیز با اشاره به انتشار یازدهمین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر تایید پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به تعهدات هسته ای خود، استمرار فعالیت های هسته ای کشور در چارچوب راهبرد و برنامه دراز مدت هسته ای جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفته و تصریح شده است که طی سه ماه اخیر، کلیه فعالیت های هسته ای کشور - بویژه در حوزه تحقیق و توسعه - طبق برنامه سازمان انرژی اتمی ایران ادامه یافته است.
 
کد مطلب : ۱۴۰۹۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.